Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856
Назва: Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень
Автори: Кашаюк, Вікторія Миколаївна
Павлюк, Надія Миколаївна
Ігнатова, Лариса Петрівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж»
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Кашаюк В., Павлюк Н., Ігнатова Л. Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2021. Вип. 38. С. 82-88.
Журнал/збірник: Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку
Том: 38
Дата публікації: гру-2021
Дата внесення: 14-жов-2022
Видавництво: Рівненський державний гуманітарний університет
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Рівне
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4396-8946
https://orcid.org/0000-0002-1308-0447
https://orcid.org/0000-0002-4406-8707
УДК: 781.1+781.2
Теми: Музична психологія
Теорія інтонування
інтонування
музично-психологічні уявлення
напруження
етос
сонор
звуковий простір
Діапазон сторінок: 83-88
Початкова сторінка: 83
Кінцева сторінка: 88
Короткий огляд (реферат): Здійснено спробу створення концептуальних основ інтонування крізь призму музично-психологічних підходів, виявлених в історії музикознавчих уявлень, що сягають античних музично-філософських систем та торкаються сучасних наукових поглядів на вказане явище. З цією метою проаналізовано античне поняття етосу музики з точки зору відображення у ньому напруження і розрядки, характерних для інтонування. У процесі дослідження проаналізовано низку музично-психологічних концепцій. Зокрема, пояснення психологічних першопричин інтонування вбачаються у концепції «емоційно-психологічного коду» В. Леві, а саме – у переконанні, що перегукується з ідеєю Г. Спенсера про роль інтонаційного фактору у походженні музичного мистецтва, і полягає у тому, що той чи інший звук і поєднання звуків, які складають інтонації, співвідносяться з тими чи іншими емоціями. Важливу увагу також приділено концепції Н. Шнайдера, в якій обґрунтовано «емоційно-інтонаційний колорит» або «забарвлення емоційного напруження». У результаті, інтонування трактується як процес, сутність якого полягає в ефекті тонового напруження, що, безсумнівно, забезпечує точність та чистоту звуку, та не тільки як послідовність звуків, але й окремий звук, сонор, як такі ж напруження і розрядка на мікрорівні або в іншому звуковому просторі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kashaiuk_dod.pdf692,57 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.