Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856
Назва: | Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень |
Автори: | Кашаюк, Вікторія Миколаївна Павлюк, Надія Миколаївна Ігнатова, Лариса Петрівна |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Бібліографічний опис: | Кашаюк В., Павлюк Н., Ігнатова Л. Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2021. Вип. 38. С. 82-88. |
Журнал/збірник: | Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку |
Том: | 38 |
Дата публікації: | гру-2021 |
Дата подання: | жов-2021 |
Дата внесення: | 14-жов-2022 |
Видавництво: | Рівненський державний гуманітарний університет |
Країна (код): | UA |
Місце видання, проведення: | Рівне |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0003-4396-8946 https://orcid.org/0000-0002-1308-0447 https://orcid.org/0000-0002-4406-8707 |
УДК: | 781.1+781.2 |
Теми: | Музична психологія Теорія інтонування інтонування музично-психологічні уявлення напруження етос сонор звуковий простір |
Діапазон сторінок: | 83-88 |
Початкова сторінка: | 83 |
Кінцева сторінка: | 88 |
Короткий огляд (реферат): | Здійснено спробу створення концептуальних основ інтонування крізь призму музично-психологічних підходів, виявлених в історії музикознавчих уявлень, що сягають античних музично-філософських систем та торкаються сучасних наукових поглядів на вказане явище. З цією метою проаналізовано античне поняття етосу музики з точки зору відображення у ньому напруження і розрядки, характерних для інтонування. У процесі дослідження проаналізовано низку музично-психологічних концепцій. Зокрема, пояснення психологічних першопричин інтонування вбачаються у концепції «емоційно-психологічного коду» В. Леві, а саме – у переконанні, що перегукується з ідеєю Г. Спенсера про роль інтонаційного фактору у походженні музичного мистецтва, і полягає у тому, що той чи інший звук і поєднання звуків, які складають інтонації, співвідносяться з тими чи іншими емоціями. Важливу увагу також приділено концепції Н. Шнайдера, в якій обґрунтовано «емоційно-інтонаційний колорит» або «забарвлення емоційного напруження». У результаті, інтонування трактується як процес, сутність якого полягає в ефекті тонового напруження, що, безсумнівно, забезпечує точність та чистоту звуку, та не тільки як послідовність звуків, але й окремий звук, сонор, як такі ж напруження і розрядка на мікрорівні або в іншому звуковому просторі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kashaiuk_dod.pdf | 692,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.