Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26704
Назва: | Творча спадщина П. Ніщинського в контексті розвитку українського хорового мистецтва |
Автори: | Лапчук, Богдана Михайлівна |
Приналежність: | 025 Музичне мистецтво Кафедра музичного мистецтва |
Бібліографічний опис: | Лапчук Б. М. Творча спадщина П. Ніщинського в контексті розвитку українського хорового мистецтва : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 025 Музичне мистецтво / наук. кер. С. Л. Панасюк; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк. 2024. 66 с. |
Дата публікації: | 2024 |
Дата внесення: | 20-гру-2024 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Науковий керівник: | Панасюк, Світлана Леонідівна |
Теми: | українське хорове мистецтво Петро Ніщинський музично-драматична картина «Вечорниці», український музично-драматичний театр |
Короткий огляд (реферат): | Українське хорове мистецтво – важлива сторінка розвитку української культури, однією зі складових якої є творча діяльність Петра Ніщинського – одного з корифеїв і амбасадорів української ідеї в найнесприятливішу для національного мистецтва добу – час її заборон, утисків та переслідувань. Свою європейську освіту та Богом даний йому талант композитора П. Ніщинський присвятив Україні, тому різнобічне вивчення його постаті, його творчих досягнень і здобутків є і буде актуальним завжди, доки буде Україна. Мета дослідження — визначити характерні риси творчої спадщини П. Ніщинського як складової українського хорового мистецтва 2-ї пол. ХІХ ст. Завдання: описати національно-визвольний рух як основу формування української музичної культури; визначити особливості українського хорового мистецтва середини – 2-ї пол. ХІХ ст.; змалювати творчий портрет П. Ніщинського та здійснити інтонаційний аналіз музично-драматичної картини П. Ніщинського «Вечорниці». Елементи наукової новизни одержаних результатів: українське хорове мистецтво середини — другої половини ХІХ століття розвивалося в межах трьох жанрів — хорової обробки, оригінальної хорової композиції та великої хорової форми; близькість сюжетів, впливи шевченкової романтизації козацьких походів та образності наробних дум, фольклорні інтонації єднають твори М. Лисенка та П. Ніщинського; діяльність театру корифеїв стала стимулом для написання П. Ніщинським «Вечорниць» — музично-драматичної картини до п’єси Т. Шевченка «Назар Стодоля», з її розгорненими вокальними та хоровими партіями, складними хоровими розділами, що стало переконливим свідченням високої хорової культури українського музично-драматичного театру. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26704 |
Тип вмісту: | Master Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FKiM_KR (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
lapchuk_2024.pdf | 1,71 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.