Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26557
Назва: Стильові особливості жанру сонати (на прикладі творчості Й. Гайдна та Л. ван. Бетовена)
Автори: Леміш, Олена Леонідівна
Приналежність: 025 Музичне мистецтво
Кафедра музичного мистецтва
Бібліографічний опис: Леміш О. Л. Стильові особливості жанру сонати (на прикладі творчості Й. Гайдна та Л. ван. Бетовена): робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 025 Музичне мистецтво / наук. кер. С. Л. Панасюк; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2024. 60 с.
Дата публікації: 2024
Дата внесення: 17-гру-2024
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Місце видання, проведення: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Науковий керівник: Панасюк, Світлана Леонідівна
Теми: клавірна / фортепіанна соната
Й. Гайдн
Л. ван Бетовен
стильова еволюція
галантний стиль
класицизм
Короткий огляд (реферат): В фокусі магістерського дослідження — ранні сонати Й. Гайдна та Л. ван Бетовена, розглянуті в контексті стильової еволюції жанру в добу Просвітництва, з її концепцією антропоцентризму. Саме така постановка питання зумовлена особливим значенням цих творів у педагогічному репертуарі студентів музичних коледжів, університетів культури та музичних академій. Мета дослідження — визначити стильові особливості жанру класичної клавірної / фортепіанної сонати на прикладі сонат Й. Гайдна №8 A-dur Hob.XVI.5 та Л. ван Бетовена №1 f-moll. Завдання: розглянути процес формування та розвитку класичної сонати у творчості Й. Гайдна та Л. ван Бетовена; здійснити детальний інтонаційний аналіз та провести порівняльну характеристику сонат №8 A-dur Й. Гайдна та №1 f-moll Л. ван Бетовена; визначити стильові особливості жанру класичної клавірної / фортепіанної сонати у творчості Й. Гайдна та Л. ван Бетовена. Елементи наукової новизни одержаних результатів: визначено особливості еволюції жанру клавірної / фортепіанної сонати у творчості Й. Гайдна як кристалізацію класичного стилю, а у творчості Л. ван Бетовена як його долання; заакцентовано, що спільність стильових позицій обох композиторів обумовлювалася формуванням сонатного allegro та сонатного циклу; спостережено низку відмінностей та спільних ознак між ранніми сонатами Й. Гайдна і Л. ван Бетовена; наголошено на поступовості переходу від старовинних барокових форм і ознак до класичних норм у сонатах Й. Гайдна та до трактування жанру клавірної сонати як втілення театральної драматургії у сонатах Л. ван Бетовена; визначено стильові особливості жанру клавірної / фортепіанної сонати у творчості Й. Гайдна та Л. ван Бетовена як поступовий перехід від «галантного» (ранньокласичного) стилю до високого зрілого класичного стилю.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26557
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FKiM_KR (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
lemish_2024.pdf2,11 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.