Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26195
Назва: | Комунікативна природа танцю: семіотичний аспект |
Автори: | Головей, ВІкторія Юріївна Цапяк, Микола Йосипович |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський фаховий коледж культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського Волинської обласної ради |
Бібліографічний опис: | Головей, В., Цапяк, М. (2024). Комунікативна природа танцю: семіотичний аспект. Fine Arts and Cultural Studies, 2, 121–128, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-16 |
Журнал/збірник: | Fine Art and Culture Studies |
Випуск/№ : | 2 |
Дата публікації: | 2024 |
Дата внесення: | 8-гру-2024 |
Країна (код): | UA |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-8224-5970 https://orcid.org/0000-0003-3645-201X |
DOI: | https://doi.org/10.32782/facs- 2024-2-16 |
УДК: | 793.31:81’221](045) |
Теми: | танець комунікація семіотичний аналіз знак символ культурний код пластичний код |
Діапазон сторінок: | 121–128 |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджується комунікативний потенціал танцю як культурного феномену. Танцювальна лексика експлікується як різновид невербальної мови, здатної виражати людські думки і почуття, символи і коди колективного несвідомого, культурну ідентичність, усі нюанси людських переживань подій навколишнього світу, у тому числі й травматичного досвіду війни. The article examines the communicative potential of dance as a cultural phenomenon. Dance vocabulary is explained as a type of non-verbal language capable of expressing human thoughts and feelings, symbols and codes of the collective unconscious, cultural identity, all the nuances of human experiences of events in the surrounding world, including the traumatic experience of war. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26195 |
Перелік літератури: | 1. Герц І. Культурологічні засади вивчення танцю як форми комунікації. Альманах "Культура і Сучасність".2018. Вип. 1. С. 63–68. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148184. 2. Герчанівська П. Е. Культурна ідентичність як ресурс суспільного розвитку. Культура і сучасність: альманах. 2021. № 2. С. 3–9. 3. Головей В. Ю. Семіотика візуальних мистецтв: проблема знаково-символічної репрезентації. Науковий вісник Волинського національного ун-ту імені Лесі Українки. Філософські науки. 2016. № 5. С. 230–234. 4. Гордєєв В. Український народний танець на Поліссі: регіональні особливості лексики: дис. ... канд. мистецтвознавства.: 26.00.01. Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника. Івано-Франківськ, 2020. 230 с. 5. Жуйсюе Ч., Водяна В. Естетика українського народного традиційного танцю: семіотичний підхід. Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. 2021. Вип. 38. С. 139–145. DOI: https://doi.org/10.35619/ucpmk.v38i.481. 6. Кіндер К. Р. Семантика пластичних символів народної танцювальної культури українців: автореф. дис... канд. мистецтвознавства: 17.00.01. Київський національний ун-т культури і мистецтв. К., 2007. 19 с. 7. Композиція. Енциклопедія сучасної України. Т. 14. URL: https://esu.com.ua/article-4386 (дата звернення: 19.14.2024). 8. Павлюк Л. Знак, символ, міф у масовій комунікації. Львів: ПАІС, 2006. 120 с. 9. Сільченко Т. І. Жест у пластиці рук як прийом художньої виразності в контексті образотворчого мистецтва: типологічний аспект. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого. 2022. № 31. С. 24–35. DOI: https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267515. 10. Чепалов О. Хореологія як наука: культурологічні та мистецтвознавчі аспекти. Танцювальні студії. 2018. №1. С. 16–27. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2018.140392. 11. Charles W. Morris. Writings on the General Theory of Signs. The Hague: Mouton, 1971. 485 p. URL: https://www. degruyter.com/document/ doi/10.1515/9783110810592.415/html (дата звернення: 19.04.2024). 12. Hyatt J., Simons H. Cultural Codes – Who Holds the Key? The Concept and Conduct of Evaluation in Central and Eastern Europe. Evaluation. 1999. №5 (1). P. 23–41. DOI: https://doi.org/10.1177/13563899922208805. 13. Peirce’s Theory of Signs. Cambridge: Cambridge University Press. 2007. URL: https://plato.stanford.edu/entries/ peirce-semiotics/ (дата звернення: 19.04.2024). 14. Pejoska J., Durall E., Bauters M., Leinonen T. Culture coding. International Journal of Design Creativity and Innovation. 2022. №10 (3). P. 161-178. DOI: https://doi.org/10.1080/21650349.2022.2074144. 15. Short T. Peirce’s Theory of Signs. Cambridge: Cambridge University Press, 2007. 374 р. URL: https://www. cambridge.org/core/books/peirces-theory-of-signs/4AEB836491A1DC23F5CAB20E4A630919 (дата звернення: 19.04.2024). |
References: | 1. Herts, I. (2018). Kulturologichni zasady vyvchennya tancyu yak formy komunikacii [Cultural studies of dance as a form of communication]. Almanah «Kultura і suchasnist», 1, 63–68. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018. 148184 [in Ukrainian]. 2. Herchanivska, P. (2021). Kulturna identychnist yak resurs suspilnogo rozvytku [Cultural identity as a resource for social development]. Kultura I suchasnist: almanah, 2, 3–9 [in Ukrainian]. 3. Golovey, V. (2016). Semiotyka vuzualnyh mystetstv: problema znakovo-symvolichnoi reprezentatsii [Semiotics of visual arts: the problem of sign and symbolic representation]. Naukovii visnyk Volunskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Filosofski nauky, 5, 230–234 [in Ukrainian]. 4. Gordeev, V. (2020). Ukrainskii narodnyi tanets na Polissi: regionalni ososblyvosti leksyky [Ukrainian folk dance in Polissya: regional features of vocabulary.]. Candidates’s thesis. Prykarpatskiy natsionalnyi universytet im. V. Stefanyka. Ivano-Frankivsk. [in Ukrainian]. 5. Zhuisyue, Ch., Vodyana, V. (2021). Estetyka ukrainskogo narodnoho tradytsiinoho tancyu: semiotychnyi pidhid [Aesthetics Of Ukrainian Folk Traditional Dance: Semiotic Approach]. Ukr. Kultura: mynule, suchasne, shlyahu rozvytku. Napryam: Mystetstvoznavstvo: nauk. zb., 38, 139–145. DOI: https://doi.org/10.35619/ucpmk.v38i.481 [in Ukrainian]. 6. Kinder, K. (2007). Semantyka plastychnyh symvoliv narodnoi tantsuvalnoi kultury ukraintsiv [Semantics of plastic symbols of folk dance culture of Ukrainians]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyivskii natsionalnyi universytet kultury i mystetstv. Kyiv. [in Ukrainian]. 7. Kompozytsiya [Composition]. Entsyklopediya suchasnoyi Ukrainy. T. 14. URL: https://esu.com.ua/ article-4386 (date of access: 19.04.2024) [in Ukrainian]. 8. Pavlyuk, L. (2006). Znak, symvol, mif u masoviy komunikacii [Sign, symbol, myth in mass communication]. Lviv: PAIS. [in Ukrainian]. 9. Silchenko, T. I. (2022). Zhest u plastytsi ruk yak pryyom hudozhnoyi vyraznosti v konteksti obrazotvorchoho mystetstva: typologichnyi aspekt [Gesture in plastic of hand as a technique of artistic expression in the context of fine arts: typological aspect]. Naukovyi visnyk Kyivskogo natsionalnoho universytetu teatru, kino I telebachennya imeni I. Karpenka-Karoho, 31, 24–35. DOI: https://doi.org/10.34026/1997-4264.31.2022.267515 [in Ukrainian]. 10. Chepalov, O. (2018). Horeologiya yak nauka: kulturologichni ta mystetstvoznavchi aspekty [Horeology As Science: Cultural And Art History Aspects]. Tantsyuvalni studiyi, 1, 16–27. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7646.1.2 018.140392 [in Ukrainian]. 11. Charles, W. Morris. (1971). Writings on the General Theory of Signs. The Hague: Mouton. URL: https://www. degruyter.com/document/ doi/10.1515/9783110810592.415/html (date of access: 19.04.2024) [in English]. 12. Hyatt, J., Simons, H. (1995). Cultural Codes – Who Holds the Key? The Concept and Conduct of Evaluation in Central and Eastern Europe. Evaluation. 5 (1), 23–41. DOI: https://doi.org/10.1177/13563899922208805 [in English]. 13. Peirce’s Theory of Signs. (2007). Cambridge: Cambridge University Press. URL: https://plato.stanford.edu/ entries/peirce-semiotics/ (date of access: 19.04.2024) [in English]. 14. Pejoska, J., Durall, E., Bauters, M., Leinonen, T. (2022). Culture coding. International Journal of Design Creativity and Innovation. 10 (3), 161-178. DOI: https://doi.org/10.1080/21650349.2022.2074144 [in English]. 15. Short, T. (2007). Peirce’s Theory of Signs. Cambridge: Cambridge University Press. URL: https://www.cambridge. org/core/books/peirces-theory-of-signs/4AEB836491A1DC23F5CAB20E4A630919 (date of access: 19.04.2024) [in English]. |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Komunikatyvna pryroda tantsiu.pdf | 347,52 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.