Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21482
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Цейко, Наталія Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Кривицька, Тетяна Антонівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-02T13:08:49Z | - |
dc.date.available | 2022-12-02T13:08:49Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Цейко Н.О., Кривицька Т.А. Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип 41, том 3, 2021. С. 47-57. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21482 | - |
dc.description.abstract | Мета статті – визначити основні принципи і навички імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства та описати шляхи їх формування. Для цього було зроблено наступне: здійснено огляд та жанрово-тематичну класифікацію понад півсотні українських та зарубіжних наукових джерел, присвячених питанням роботи піаніста-концертмейстера, мистецтву імпровізації у його різних вимірах та естрадно-джазовому виконавству в цілому. Проаналізовано розробленість заявленої проблематики, зокрема, ступінь осмислення ролі імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера. Окреслено основні завдання професії піаніста-концертмейстера, специфіку цієї професії, складові діяльності піаніста-концертмейстера та роль імпровізації в цьому процесі. Визначено феномен імпровізації, її типи та особливості. Проаналізовано питання концертмейстерської імпровізації, зокрема, визначено основні принципи мистецтва імпровізації і навички, потрібні концертмейстеру для реалізації зазначених принципів, а також описано шляхи формування цих навичок. Зазначено, що принципи імпровізації в роботі піаністаконцертмейстера полягають в тому, що імпровізація є різновидом мовлення, і як така передбачає навички узгодженої комунікації; імпровізація є процесом, в якому мислення і висловлювання тотожні у часі; діяльність концертмейстера, який володіє мистецтвом імпровізації, виходить за межі музики писемної традиції. Реалізація вказаних принципів потребує формування таких основних виконавських навичок: читання з листа та транспонування; гра гармонічних цифровок з джазовими акордами; опанування всіх типів фортепіанного акомпанементу; підбір мелодій на слух і створення до них акомпанементу; придумування мелодії із заданого мотиву з використанням синкопованого ритму, свінгу, геміоли; вживання в репертуар естрадно-джазового виконавства, знайомство з регтаймом, блюзом, латиноамериканськими танцями, рок-н-ролом та ін.; створення власного естрадно-джазового музично-інтонаційного словника. | uk_UK |
dc.format.extent | 47-57 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.subject | мистецтво імпровізації | uk_UK |
dc.subject | піаніст-концертмейстер | uk_UK |
dc.subject | принципи і навички імпровізації | uk_UK |
dc.subject | завдання піаніста-концертмейстера | uk_UK |
dc.subject | естрадно-джазове виконавство | uk_UK |
dc.title | Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8 | - |
dc.citation.issue | 41 | - |
dc.citation.journalTitle | Актуальні питання гуманітарних наук | - |
dc.citation.volume | 3 | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.coverage.placename | Дрогобич | uk_UK |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0001-8322-9465 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-0496-4590 | - |
dc.subject.udc | 786.2.087.4 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
10.pdf | 371,35 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.