Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21480
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКривицька, Тетяна Антонівна-
dc.date.accessioned2022-12-02T13:02:36Z-
dc.date.available2022-12-02T13:02:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКривицька, Т. (2022). Ноктюрн e-moll op. 72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано. Fine Art and Culture Studies, 1, 98–104, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2022-1-14uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21480-
dc.description.abstractІсторія справедливо вписала в скрижалі ім’я Фридеріка Шопена. Могутня нота польської національності, пристрасна прив’язаність до своєї батьківщини ніколи не згасали у серці Ф.Шопена і прокреслили величаву, глибоку лінію в його творіннях. Сила трагедійності музики Ф.Шопена не поступається місцем її всепроникаючому ліризму. Особливе місце в творчості композитора належить його дев’ятнадцяти ноктюрнам. Саме в них, як в жодних інших творах Ф.Шопена, сконцентровано інтимний, ліричний початок його мистецтва. В них з під-кресленою ясністю виявлено особливості новітнього камерного піанізму, риси салонної витонченості, що сприймалася як антипод вульгарної естрадності, поширеної у віртуозній фортепіанній музиці того часу. Нарешті, в силу домінування мелодичного початку, однотипності акомпанементу ноктюрни Ф.Шопена відзначені особливою безпосередністю висловлювання та доступністю сприйняття. Мета роботи – визначити особливості та специфіку Ноктюрну e-moll op.72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіано. Методологія дослідження полягає у його спиранні на усталені позиції класичного шопенознавства (праці І. Белзи, Ю.Кремльова, В.Цуккермана та ін.) у поєднанні з визнаними методиками у сфері фортепіанної педагогіки і виконавства (Л.Гаккель, Й.Гофман, О.Катрич, В.Горностаєва, Л.Касьяненко та ін.). Наукову новизну роботи зумовлює комплексний підхід до вирішення інтонаційно-виконавських проблем при вивченні ноктюрнів Ф.Шопена у мистецьких закладах різних типів. Висновки полягають у визначенні образного змісту, форми пʼєси, первинних та вторинних жанрових ознак тематизму твору, ролі фактури, ладотонального руху композиції, співвідношення мелодії та супроводу, усвідомленні драматургічної функції різних розділів форми, поетапності роботи над різними видами технічних завдань та способів подолання технічних труднощів, необхідності розвитку навичок гри legato, техніки педалізації та rubato.uk_UK
dc.format.extent98–104-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectноктюрнuk_UK
dc.subjectкамерний піанізмuk_UK
dc.subjectкамерний піанізмuk_UK
dc.subjectінтонаційно-виконавські проблемиuk_UK
dc.subjectмелодіяuk_UK
dc.subjectсупровідuk_UK
dc.subjectвиконавська концепція творуuk_UK
dc.titleНоктюрн e-moll op.72 Ф.Шопена в аспекті основних педагогічно-виконавських завдань класу фортепіаноuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/facs-2022-1-14-
dc.citation.issue1-
dc.citation.journalTitleFine Art and Culture Studies-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameЛуцькuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0496-4590-
dc.subject.udc786.2.087.4uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
486-Текст статті-910-1-10-20220422.pdf539,46 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.