Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20767
Назва: | Особливості інтерпретацій прелюдії і фуги d-moll № 6 з дтк (2 том) Й. С. Баха сучасними баяністами |
Автори: | Охманюк, Віталій Федорович Коменда, Ольга Іванівна |
Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Бібліографічний опис: | Охманюк В. Ф., Коменда О. І. Особливості інтерпретацій прелюдії і фуги d-moll № 6 з дтк (2 том) Й. С. Баха сучасними баяністами / Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020, Вип 30, том 4, C. 321-326 |
Журнал/збірник: | Актуальні питання гуманітарних наук |
Дата публікації: | 11-чер-2020 |
Дата подання: | 17-кві-2020 |
Дата внесення: | 22-вер-2022 |
Країна (код): | UA |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0001-9762-4968 https://orcid.org/0000-0002-7659-690X |
DOI: | https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/30.212629 |
УДК: | 780.647.2:781.6+78.071.1.07(430)(092) |
Теми: | Бахівська музика баянне виконавство поліфонія музична інтерпретація добре темперований клавір бароко |
Діапазон сторінок: | 321-326 |
Короткий огляд (реферат): | В педагогічній роботі проблема розкриття сенсу музики Й. С. Баха важлива особливо. По відношенню до прелюдій і фуг «Добре темперованого клавіру» накопичено великий педагогічний досвід і склалися усталені виконавські традиції, внутрішня суть цієї музики буває закрита від виконавців. Метою статті постає завдання з’ясувати проблеми, особливості виконання та зробити порівняльний аналіз інтерпретацій прелюдії і фуги d-moll № 6 з 2 тому «Добре темперованого клавіру» Й. С. Баха сучасними баяністами. Мeтoдологія роботи полягає у застосуванні таких методів, як: aнaліз літeрaтурних джeрeл, узaгaльнюючий, icтoрикo-культурoлoгiчний, aбстрaгуючий, синтeз, cиcтeмний, творчо-діяльнісний, пoрівняльний, хрoнoлoгiчний та типoлoгiчний. Наукова новизна полягає у тому, щоб окреслити домінуючі тенденції у дискурсі художньо-естетичних орієнтацій сучасних баяністів. Провести дослідження, які виконавські виражальні засоби та форми потрібно використовувати баяністам, щоб передати образно-значеннєвого змісту при виконанні Прелюдії і фуги d-moll № 6 з «Добре темперованого клавіру» (2 том) Й. С. Баха. Також окреслити xaрaктeрні риси інтерпретацій Прелюдії і фуги у баянному виконавстві. Як висновок у статті відзначається, що спеціального новаційного акценту чи альтернативної пропозиції з боку баянно-виконавського тлумачення циклу d-moll не можна зауважити. Але можна констатувати деякі показові моменти, що окреслюють домінуючі тенденції у дискурсі художньо-естетичних орієнтацій сучасних баяністів. Це виконання аналізованого твору (знакового не лише для Прелюдії і фуги d-moll № 6 (2 том), а й для музичного стилю Й.С. Баха у всій його парадигмальній цілості) у порівнянні з інтерпретаційними домінантами уславлених піаністів минулих десятиліть не програє у цілому в змістовій частині інтерпретаційного рішення, а в компетентному фаховому підході до проблем інтерпретації барокової стилістики виразно резонує з їх виконавськими рішеннями. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20767 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Okhmaniuk_Komenda.pdf | 383,48 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.