Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20665
Title: | Іконографія як візуальне джерело інформації на прикладі фондової збірки музею Волинської ікони |
Authors: | Берлач, Олександр Павлович |
Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Bibliographic description (Ukraine): | Берлач О. Іконографія як візуальне джерело інформації на прикладі фондової збірки музею Волинської ікони. International scientific innovations in human life: матеріали ХІІ міжнародної науково-практичної конференції (8-10 червня). Манчестер. 2022. С. 625-629. |
Conference/Event: | International scientific innovations in human life |
Issue Date: | 2022 |
Submitted date: | 2022 |
Date of entry: | 4-Aug-2022 |
Publisher: | Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”; Cognum Publishing House |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Manchester |
UDC: | 5527[726.591+246.5]16-18 |
Keywords: | іконографія Iconography музей Волинської ікони Volyn icon museum ікона icon фондова збірка stock collection |
Page range: | 625-629 |
Abstract: | Проблема вивчення українського іконопису дуже актуальна,оскільки ці твори все ще мало досліджені та навіть не всі систематизовані. Це явище можна пояснити дослідницькими вподобаннями багатьох вчених. Адже значну частину, за обсягом становлять так звані «народні ікони». Вони побутували переважно серед селянського населення і не мали достатньої художньої якості. Поширення світського живопису сприяло сприйняттю ікони як реалістичного портрета святого, або як документа, який фіксує ту чи іншу подію священної історії.
Стаття присвячена ролі іконографії, як візуального джерела для комплексного живописно-стилістичного та техніко-технологічного досліджень іконопису Волині XVI – початку XIX століття на прикладі фондової збірки музею Волинської ікони.
Одержані результати актуальні та важливі для розуміння розвитку української ікони, вони можуть бути використані для класифікації та атрибуції ікон. Отримані дані можна застосувати в музейно-реставраційній практиці під час каталогізації фондів. The problem of studying Ukrainian icon painting is very urgent, since these works are still little researched and not even all of them have been systematized. This phenomenon can be explained by the research preferences of many scientists. After all, a significant part, by volume, is the so-called "folk icons". They lived mainly among the peasant population and did not have sufficient artistic quality. The spread of secular painting contributed to the perception of the icon as a realistic portrait of a saint, or as a document that records this or that event of sacred history. The article is devoted to the role of iconography as a visual source for complex pictorial-stylistic and technical-technological research of icon painting in Volhynia of the 16th - early 19th centuries on the example of the collection of the Museum of Volyn icons. The obtained results are relevant and important for understanding the development of the Ukrainian icon, they can be used for the classification and attribution of icons. The obtained data can be applied in museum restoration practice during the cataloging of funds. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20665 |
References (Ukraine): | 1. Александрович В., Василевська С, Єлісеєва Т. , Міляєва Л. Музей Волинської ікони: книга – альбом. Київ : Адеф-Україна, 2012. 400с 2.Берлач О. П. Дослідження й атрибуція зразків пізнього середньовіччя та нової доби фондової збірки музею Волинської ікони. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 46. Том 1. С. 51-57 3. Пуцко В. Маловідомі царські врата з Волині. Волинська ікона: дослідження і реставрація. Науковий збірник. Випуск 28. Матеріали XXVIII міжнародної наукової конференції, м. Луцьк, 21-22 жовтня 2021року. - Луцьк. С. 79-81. 4. Степовик Д.В. Українська графіка XVI – XVIII століть. Еволюція образної системи. – К., 1982. – 220 с. |
References (International): | 1. Aleksandrovych V., Vasylevska S, Eliseeva T., Milyaeva L. Museum Volyn icons: book - album. Kyiv: Adef-Ukraine, 2012. 400p. 2. Berlach O. P. Research and attribution of late specimens of the Middle Ages and the New Age of the collection of the Museum of Volyn icons. Current issues of humanitarian sciences: interuniversity collection of scientific papers young scientists of the Drogobytsk State Pedagogical University named after Ivan Franko. - Drohobych: "Helvetika" Publishing House, 2021. - Vol. 46. Vol 1. P. 51-57 3. Putsko V. Little-known royal gates from Volyn. Volyn icon: research and restoration. Scientific collection. Issue 28. Materials XXVIII of the international scientific conference, Lutsk, October 21-22, 2021. - Lutsk. P. 79-81. 4. Stepovyk D.V. Ukrainian graphics of the 16th - 18th centuries. Evolution figurative system. - K., 1982. - 220 p. |
Content type: | Conference Abstract |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FKiM) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
berlach.pdf | 1,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.