Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9311
Назва: «В країні демонів старих і хворих...»: художня трансформація біблійних мотивів у циклі «Суха різьба» Василя Герасим’юка
Інші назви: Artistic Transformation of the Biblical Motives in V. Gerasymyuk’s Cycle «Dry Thread».
Автори: Анісімова, Ніна
Anisimova, Nina
Бібліографічний опис: Анісімова, Н. "В країні демонів старих і хворих...": художня трансформація біблійних мотивів у циклі "Суха різьба" Василя Герасим’юка / Н. Анісімова // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Н. Г. Колошук та ін.]. – Луцьк, 2015. – № 8 (309) : Серія : Філологічні науки : Літературознавство. – С. 3-10.
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 15-кві-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: філософська лірика
мотив
образ-символ
Біблія
інтертекст
пророк
бінарні опозиції
алюзія
конфлікт
притча
еволюція
philosophic lyrics
motive
image-symbol
Bible
intertext
prophet
binary oppositions
allusion
conflict
parable
evolution
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто основні складники естетичної еволюції «пізнього» В. Герасим’юка. Об’єктом аналізу слугують нові вірші, які склали основу циклу «Суха різьба». Предмет наукового дискурсу – міфологічний, біблійно-містичний, метафорично-музичний, національно-історіософський плани ліричного відтворення світу. Вірші циклу зіставлено з ранньою лірикою. Визначено художню своєрідність поезії. The transformed biblical motives and images have been analysed in the aesthetic area (coming out of slavery, the conflict between the prophet and the people, peccability of the human soul, God’s forgiveness, walking on water, collecting of stones, Jesus Christ, the Garden of Eden) on the material of V. Gerasymyuk’s lyrics, the representative of the 1980s poetic generation. The objects of the analysis are the new poems from the series «Dry Thread».The subject of the scientific discourse is the biblical, metaphoric and musical, national and ethnic plan of the lyric reality representation. The aesthetic aspects of the guzul myths dethronement have been revealed. In the beginning of the XXth century they are deprived of the sacral meaning. The artistic evolution of the poet has been traced in the image embodiment of the lyric subject. The image of the sober folk philosopher, who is thinking of the ethnos destiny, comes in the change of a wise mountaineer, soldier-avenger. The role of music has been revealed in the biblical motives expression, the embodiment of the binary oppositions: divine- devilish, good-evil, life-death. The article deals with the main components of the aesthetic evolution of the «late» V. Gerasymyuk. There is the comparison between the early lyrics. The artistic peculiarity of the poetry has been defined. The line of expressive means which are typical for the poet has been characterised: psychologism, meditativity, contrast, metaphorism. The features of expressionism and postmodersnism have been defined as the main components in the poet’s style. The comparative analysis of V. Gerasymjuk’s lyrics has been made with the typologically similar lyrics of Taras Fedyuk, R. M. Rylke.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9311
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2015, № 8 (309)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdf235,46 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.