Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7245
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мочернюк, Наталія | - |
dc.contributor.author | Mochernyuk, Nataliya | - |
dc.date.accessioned | 2016-01-12T22:38:15Z | - |
dc.date.available | 2016-01-12T22:38:15Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Мочернюк Н. Малярські інкорпорації в поезії західноукраїнських художників міжвоєння / Н. Мочернюк // Волинь філологічна: текст і контекст. Мова і вірш : зб. наук. пр. / упоряд. Т. П. Левчук. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013. – Вип. 16. – С. 177-187. | uk_UK |
dc.identifier.other | УДК 82.091:821.161.2 | - |
dc.identifier.uri | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7245 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто різні види мистецьких інкорпорацій у поетичних текстах Святослава Гординського, Володимира Гаврилюка та Івана Крушельницького. Мистецькі цитати є одним із аспектів інтермедіальних стратегій авторів. Біографічні нотатки, ефразиси, професійна малярська лексика складають комплекс мистецьких включень у поезію.The various types of art incorporations in the poetic texts of Sviatoslav Hordynsky, Volodymyr Havrylyuk and Ivan Krushelnytsky are examined. The art quotations are one of the aspects of author’s intermedial strategies. Intermedial typology which based on the interpretation of relations in semiotic triangle foresees three interart types (projection, transposition, transfiguration). Accordingly, interart incorporations form the transfiguration base. Biographic notes, ekphrasis, professional painting vocabulary made the complex of art intervention in the poetry. The dominant art inclusions in the works of each author are accented. The main attention to paid to the ekphrasis in the poetry works of Sviatoslav Hordynsky. The professional art terms in Volodymyr Havrylyuk’s poetic texts are distinguished. The zero ekphrases in the context of the poem ‘The gladness of life” by Ivan Krushelnytsky are observed. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | поезія | uk_UK |
dc.subject | образотворче мистецтво | uk_UK |
dc.subject | живопис | uk_UK |
dc.subject | екфразис | uk_UK |
dc.subject | інтертекст | uk_UK |
dc.subject | poetry | uk_UK |
dc.subject | fine art | uk_UK |
dc.subject | painting | uk_UK |
dc.subject | ekphrasis | uk_UK |
dc.subject | intertext | uk_UK |
dc.title | Малярські інкорпорації в поезії західноукраїнських художників міжвоєння | uk_UK |
dc.title.alternative | The painting incorporations in the poetry of Western Ukrainian artists between the war | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Волинь філологічна: текст і контекст, 2013, № 16 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.