Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОляндер, Луїза-
dc.contributor.authorOliander, Luisa-
dc.date.accessioned2016-01-05T13:54:38Z-
dc.date.available2016-01-05T13:54:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОляндер Л. Художньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтві / Л. Оляндер // Волинь філологічна: текст і контекст. Творчість Т. Шевченка: традиції і сучасність : зб. наук. пр. / упоряд. О. В. Яблонська. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. – Вип. 18. – 40-51uk_UK
dc.identifier.otherУДК 821.161.2.09-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/7077-
dc.description.abstractУ статті через заглиблення в мову великого Кобзаря – у внутрішню її форму як вираження індивідуального світогляду народу (В. Гумбольдт) – характеризується шевченківський художньо-філософський образ світу, його метафізичний і ментальний виміри та розглядається взаємодія поезій Т. Шевченка з його живописом, графікою, малюнками, офортами, з’ясовуються діалогічні відносини, що складаються між його творами та творами інших митців – представників красного письменства та зображальних мистецтв. Приділяється увага кінематографічності мислення поета, висловлюється думка про можливість розкадрування літературних творів Кобзаря та їхнього відтворення у стилі українського поетичного кіно. Підкреслено оновленість сталих фольклорних образів і мовних зворотів та підсилення їхньої емоційно-стилістичної ємності в шевченківській художній системі. Аналізуються погляди на творчість Т. Шевченка таких дослідників, як Б. Лепкий, В. Шевчук, І. Дзюба та Л. Генералюк. Shevchenko’s artistic and philosophical world, its mental and metaphysical aspects are characterized by deepening into the language of great poet (Kobzar) – into its internal form as expressing personal worldview of the people (von Humboldt); interaction between Shevchenko’s poetry and his paintings, graphics, drawings, etchings is examined; dialogic relationships between his works and the works of other masters – representatives of the literature and the arts, are defined.Attention is paid at kinematohrafick character of poet’s thinking. It is suggested about the possibility of storyboard of Kobzar’s literary works and their reproduction in the style of Ukrainian poetic cinema. It is highlighted innovation of sustainable folk images and turns of speech and strengthening their emotional and stylistic capacity in Shevchenko’s artistic system. In the article are analyzed views on the work of Shevchenko such researchers as B. Lepkyi, V. Shevchuk, I. Dzyuba and L. Heneralyuk.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectдоляuk_UK
dc.subjectдумиuk_UK
dc.subjectкомпозиціяuk_UK
dc.subjectпоетикаuk_UK
dc.subjectритміко-інтонаційна організація текстуuk_UK
dc.subjectсвітобаченняuk_UK
dc.subjectобразна системаuk_UK
dc.subjectструктураuk_UK
dc.subjectfateuk_UK
dc.subjectcompositionuk_UK
dc.subjectpoeticsuk_UK
dc.subjectrhythmic and intonational organization of the textuk_UK
dc.subjectworldviewuk_UK
dc.subjectsystem of the imagesuk_UK
dc.subjectconfessionuk_UK
dc.subjectstructureuk_UK
dc.titleХудожньо-філософський образ світу Тараса Шевченка в поезії та мистецтвіuk_UK
dc.title.alternativeArtistic and Philosophical Image of Taras Shevchenko’s World in the Poetry and Artuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Волинь філологічна: текст і контекст, 2014, № 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf323,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.