Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6360
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДонец, Иван-
dc.contributor.authorDonets, Ivan-
dc.date2014uk_UK
dc.date.accessioned2015-07-08T20:12:24Z-
dc.date.available2015-07-08T20:12:24Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationДонец И. Особенности феномена музыки как объекта мышления. / И. Донец // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 18 (295) : Філософські науки. - С.125-129uk_UK
dc.identifier.otherУДК 130.2-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6360-
dc.description.abstractВ статье произведен краткий анализ феномена музыки как особой сферы впечатлений. Философско-метафизический момент восприятия музыки как мышления нашел интересную интерпретацию, которая выхо-дит на определение музыки как выводящую за пределы априорных форм опыта. Отсюда новый термин – деаприор. Короткое обоснование метафизических аспектов философии музыки в данном исследовании допол-няется эмотико-субьективными недо-сказами. Мышление и «Я» оказались взаимозависимой составной сферы знания. The article made a brief analysis of the phenomenon of music as a special sphere of experience. Philosophical-metaphysical moment of perception of music as thinking, found an interesting interpretation, which goes to the definition of music as beyond the limits of a priori forms of experience. Hence the new term − deaprior. A short study of metaphysical aspects of the philosophy of music in this study supplemented by subjective emotional under-tales. Thinking and “I” were interdepen-dent composite spheres of knowledge. Attempts to clarify the co-self-knowledge, or knowledge of the “I”, ancient as the world. Genesis and the life of the heavenly bodies visibly correspond audible rhythm and harmony of the universe (Schelling). Music, therefore, could not be better virtualizes the objective component of our subjective pole. Modulating the three modes of time, the music goes into the category of the object with his (on the subject) analogue experienceuk_UK
dc.language.isoruuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subject«Я»uk_UK
dc.subject“I”uk_UK
dc.subjectмузыкаuk_UK
dc.subjectthe musicuk_UK
dc.subjectмышлениеuk_UK
dc.subjectthinkinguk_UK
dc.subjectдеаприорuk_UK
dc.subjectdeaprioruk_UK
dc.titleОсобенности феномена музыки как объекта мышленияuk_UK
dc.title.alternativeFeatures of the Phenomenon of Music as an Object of Thoughtuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філософські науки", 2014, №18 (295)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17.pdf.pdf1 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.