Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6356
Назва: Сприйняття як джерело істинного знання в логіці Дігнаги і Дхармакірті
Інші назви: Perception as a Source of True Knowledge in Works on Logic by Dignaga and Dharmakirti
Автори: Пхиденко, С. С.
Phydenko, S. S.
Бібліографічний опис: Пхиденко С. С. / Сприйняття як джерело істинного знання в логіці Дігнаги і Дхармакірті / С. С. Пхиденко// Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2014. - № 27 (276) : Філософські науки. - С. 124-131
Дата публікації: 2013
Дата внесення: 8-лип-2015
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: віджняна-вада
vijnyana-vada
пратьякша
pratyaksha
індрія
indriya
манас
manas
шунья-вада
shunya-vada
таттва
tattva
nyaya
ньяя
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано вчення індійських мислителів Дігнаги (VI ст.), Дхармакірті (VII ст.) про роль і місце сприйняття у формуванні епістемології та логіки пізнішого буддизму; здійснено порівняльний аналіз основних категорій і понять логічного мислення буддійської школи віджнянавадинів та класичних даршан брахманізму, зокрема логічної школи ньяя. The article deals with the analysis of the teachings of Indian thinkers Dignaga (6th century) and Dharmakirti (7 th century) on the role and importance of perception in the formation of epistemology and logic of late Buddhism. A comparative analysis of the basic categories and concepts of logical thinking of Buddhist schools vijnyanavadines (yogacara) and classic darshans of Brahmanism, in particular of the logical school of nyaya. Negative reaction of the nyayas has been caused by Dignaga’s and Dharmakirti’s attempts to reveal the cognitive nature of perception and to reduce it not merely to the process of cognition of real-world objects, but to pure knowledge that was contained in the very perception. Considering perception as an essential source of knowledge, these logicians failed to build a complete and consistent theory of cognition, as well as to interpret it as a unity of sensual and rational. However, Dignaga and Dharmakirti had made a number of original theses which had enriched the theory of cognition and logic.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/6356
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філософські науки", 2013, №27 (276)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
23.pdf.pdf533,18 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.