Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5730
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКиричёк, Инна-
dc.contributor.authorKіrіchеk, Inna-
dc.date.accessioned2015-06-21T14:25:51Z-
dc.date.available2015-06-21T14:25:51Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationНауковий вісник Східноєвропейського національного університету. Сер. «Філологічні науки. Літературознавство», 2014, № 9 (286).uk_UK
dc.identifier.otherУДК 821.161.1-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/5730-
dc.descriptionКиричёк И. Диалогизм как категория хронотопа в романе Евгения Гришковца «Рубашка» / Инна Киричёк // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету. Сер. «Філологічні науки. Літературознавство». – 2014. – № 9 (286). – С. 60-63.uk_UK
dc.description.abstractВ статье рассматривается специфика диалогизма как категории хронотопа в романе Евгения Гришковца «Рубашка». Раскрывается авторский подход к проблематике на основе классической концепции М. М. Бахтина. Хронотоп анализируется как репрезентация трёх универсалий: человека, времени и пространства, а диалогизм исследуется через призму авторского «потока сознания». Комплексное рассмотрение данных категорий интерпретирует психологизм романа в современной литературе. Сущность диалогизма романов Е. Гришковца усматривается в сопоставлении пространственно-временного континуума. Уделяется внимание сюжетной линии, которая становится местом пересечения нескольких хронотопов и отражает авторское видение проблематики. Делается вывод о том, что произведения Е. Гришковца воплощают фрагментируемый хронотоп, который не разрушает пространство и время, а основывается на субъективизме и авторском потоке сознания./ The article is devoted to the specifics of dialogism as categories of chronotopos in Yevgeniy Grishkovetz novel “Rubashka”. Author’s approach to perspective on the basis of M. M. Bakhtin’s classical theory is revealed. The chronotopos is analyzed as representation of three universal issues: person, time and space, and the dialogism is investigated through the prism of “author’s consciousness stream”. Complex consideration of these categories interprets novel psychologism in modern literature. The essence of dialogism of novels by Ye. Grishkovetz is seen in comparison of an existential continuum. The attention is put on the plot which becomes a place of the several chronotoposes crossing and reflects author’s vision of a perspective. The conclusion is maid that novels of Ye. Grishkovetz embody fragmented chronotopos which doesn’t destroy space and time, and it is based on the subjectivity and an author’s stream of consciousness.uk_UK
dc.language.isoruuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectхронотопuk_UK
dc.subjectдиалогизмuk_UK
dc.subjectвремяuk_UK
dc.subjectпространствоuk_UK
dc.subject«поток сознания»uk_UK
dc.subjectchronotoposuk_UK
dc.subjectdialogismuk_UK
dc.subjecttimeuk_UK
dc.subjectspaceuk_UK
dc.subject“stream of consciousness”uk_UK
dc.titleДиалогизм как категория хронотопа в романе Евгения Гришковца «Рубашка»uk_UK
dc.title.alternativeDialogism as Category of Chronotopos in Yevgeniy Grishkovetz Novel “Rubashka”uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2014, № 9 (286)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf260,09 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.