Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4744
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТиха, Лариса-
dc.contributor.authorTykha, Larysa-
dc.date.accessioned2014-11-10T11:44:42Z-
dc.date.available2014-11-10T11:44:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationТиха Л. Семантика кольору у поетичних текстах Василя Голобородька / Л. Тиха // Типологія та функції мовних одиниць : наук. журн. / [редкол. : Н. М. Костусяк (гол. ред.) та ін.]. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. − № 2. – С. 255-261uk_UK
dc.identifier.otherУДК 811.161.2’373.612.2:81’32У-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/4744-
dc.description.abstractУ пропонованій статті зроблено спробу проаналізувати специфіку функціонування прикметників на позначення кольору в поетичній метафорі одного з найяскравіших представників поезії постшістдесятництва Василя Голобородька. «Кольорова» метафора розглядається як стилетвірна та текстотвірна одиниця організації авторського тексту, як елемент ідіолекту письменника. На основі аналізованого матеріалу виявлено й описано роль та функції назв кольорів, що належать до архетипних, основних спектральних, а також індивідуальних авторських утворень. Слід зазначити, що у поезії В. Голобородька позначення кольорів вживаються не лише у прямому значенні. Найчастіше вони – основа для побудови художніх образів на основі метафори, зокрема персоніфікації. Назви кольорів є, крім того, основою порівнянь. Аналіз фактичного матеріалу дозволяє стверджувати, що найчастіше серед усього спектру кольорів у поезії В. Голобородька найуживанішими є червоний, синій, зелений. Ці кольори, окрім прямої вказівки на колір, допомагають відтворювати емоції, почуття, світовідчуття ліричного героя. The metaphoric features of Vasyl Holoborodko’s poems are full of colors, which varies from archetypical (black, white), main spectral ( blue, green, red) till such as golden, violet, orange. Such a big quantity of colors speaks about the poet’s acception of the world, his feelings. Each color plays its role in author’s texts. The blue, for example, is the color for description of the lyric hero’s eyes, the green (traditionally the color of the life) is mostly used for to describe the internal feelings, the red one is for emotional expression of internal world, and also for description of the common things, but also by means of emotions. It must be admitted that the names of the colors in Vasyl Holoborodko’s poems are used not only as first meaning. They are often used to form the feature on the base of metaphor, uncurling personification. Besides, the colors names come as the center of the comparison. Besides the direct color names, the poems of Vasyl Holoborodko have a wide variety of words that point on the color, thanks to that the poems become more interesting and full of emotions. All the previously said shows that the author often accepts the world by means of color, reflecting a big part of emotions ansd feelings as a color associations.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectметафораuk_UK
dc.subjectхудожній образuk_UK
dc.subjectколоративuk_UK
dc.subjectколірний епітетuk_UK
dc.subjectколірні номінаціїuk_UK
dc.subjectідіостильuk_UK
dc.subjectпоетичний символuk_UK
dc.subjectcoloruk_UK
dc.subjectmetaphoruk_UK
dc.subjectfeaturesuk_UK
dc.subjectindividual author’s typeuk_UK
dc.subjectmetaphoric featuresuk_UK
dc.titleСемантика кольору у поетичних текстах Василя Голобородькаuk_UK
dc.title.alternativeThe semantic of the color in Vasyl Holoborodko’s poems.uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Типологія та функції мовних одиниць, 2014, № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
tykha.pdf2,25 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.