Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26822
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorНовакович, Мирослава Олександрівна-
dc.contributor.authorГулечко, Катерина Миколаївна-
dc.date.accessioned2024-12-30T11:01:28Z-
dc.date.available2024-12-30T11:01:28Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationГулечко К. М. Хорова творчість Лисенка М.В. як жанрова детермінанта української романтичної музики : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 025 Музичне мистецтво / наук. кер. М. О. Новакович ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2024. 50 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26822-
dc.description.abstractУ магістерській роботі досліджується роль і місце хорової творчості М.Лисенка в історії української музичної культури. Зазначено, що хорова музика належить до провідних жанрів національного музичного канону романтичної доби. Для глибшого усвідомлення її ролі в житті українського народу та в історії становлення національної культури простежено основні етапи становлення хорового співу в Україні від його зародження до початку XX століття. Констатовано, що у другій половині XIX століття українська культура перебувала під значним впливом народницьких ідей, тому вся увага видатних громадсько-культурних діячів була скерована на акцентування виховної, а не естетичної ролі музичного мистецтва і намаганні за його допомогою об’єднати різні прошарки національного суспільства. Зауважено, що особливого значення у цей час набуває аматорське хорове виконавство, з яким безпосередньо пов'язана композиторська творчість і диригентська діяльність М.Лисенка як основоположника національної композиторської школи. Констатовано, що творча діяльність митця починалася у 1860-х рр. саме з організації хорів і патріотичних виступів з українськими хоровими програмами у Києві. Зазначено, що першим хоровим твором М.Лисенка став «Заповіт» на слова Т.Шевченка, що виявив вектор творчого спрямування композитора у бік хорової музики. У хорових творах Лисенка переважає сфера героїчної образності, прикладом чого є кантати «Б’ють пороги», «Радуйся ниво неполитая» - твори з яскраво вираженою громадянською позицією автора, основи якої були закладені вже у «Заповіті». Наголошено, що всі великі хорові форми у М.Лисенка, а також його хорові поеми є покладені на тексти Шевченкового «Кобзаря».uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectмузична культураuk_UK
dc.subjectхорові жанриuk_UK
dc.subjectтворчість М.Лисенкаuk_UK
dc.subjectмузичний канонuk_UK
dc.titleХорова творчість Лисенка М. В. як жанрова детермінанта української романтичної музикиuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliation025 Музичне мистецтвоuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра музичного мистецтваuk_UK
Розташовується у зібраннях:FKiM_KR (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
hulechko_2024.pdfHulechko_244,39 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.