Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26158
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМихальчук, Світлана Олександрівна-
dc.date.accessioned2024-12-07T20:00:55Z-
dc.date.available2024-12-07T20:00:55Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationМихальчук С. Американоцентризм оповіді у романах Жоеля Діккера. Причорноморські філологічні студії. 2024. 5. 77-83. DOI: https://doi.org/10.32782/bsps-2024.5.11uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/26158-
dc.description.abstractУ статті розглядається феномен американоцентризму у творчості швейцарського письменника Жоеля Діккера, зокрема в його романах «Правда про справу Гаррі Квеберта» і «Зник-нення Стефані Мейлер». Американоцентризм у літературі, а саме у творчості франкомовних авторів, можна розглядати як певну тенденцію до фокусування на американських темах, контекстах або образах у їхніх тво-рах. Це явище можна пояснити кількома чинниками: культурною експансією США; літературними традиціями; біографічною зумовленістю оповіді; транснаціональним контекстом. Американізація сюжету, локалізація героїв на теренах США, використання англомовних запозичень є характерними для сучасних французьких і франкомовних авторів. Ж. Діккер, попри своє європейське походження, часто використовує американські реалії, культурні контексти й локації як центральні елементи творів. Проаналізовано, як автор конструює оповідь, інтегруючи елементи американської культури, і те, як це впливає на сприйняття читачами його тек-стів. Також розглядається питання, використання Ж. Діккером американських декорацій і менталь-ності є спробою адаптації до глобалізованого книжкового ринку чи ж це справжнє захоплення Амери-кою та її культурою. Аналіз базується на текстуальних прикладах та інтерв’ю з автором.Додатково розглядаються характерні риси, що відрізняють оповідь Ж. Діккера від інших авто-рів, які звертаються до американської тематики. Зокрема, увага приділяється його майстерності в побудові сюжетних ліній, створенні напруження й інтриги, а також використанні детективних елементів. Підкреслюється, як американоцентризм сприяє розвитку персонажів і загальній динаміці оповіді. Особливу увагу приділено аналізу персонажів, їхніх мотивацій і внутрішніх конфліктів, що часто відображають типово американські цінності і стереотипи.Таким чином, стаття пропонує всебічне дослідження впливу американської культури на творчість Жоеля Діккера, а також вивчає, як його романи сприяють діалогу між європейською й американською літературними традиціями.Ключові слова: американоцентризм, франкомовний роман, англіцизми, американізми, детектив.uk_UK
dc.format.extent77-83-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherОдеський національний морський університетuk_UK
dc.subjectамериканоцентризмuk_UK
dc.subjectфранкомовний романuk_UK
dc.subjectангліцизмиuk_UK
dc.subjectамериканізмиuk_UK
dc.subjectдетективuk_UK
dc.titleАмериканоцентризм оповіді у романах Жоеля Діккераuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/bsps-2024.5.11-
dc.citation.issue5-
dc.citation.journalTitleПричорноморські філологічні студії-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameОдеський національний морський університет.uk_UK
dc.subject.udc821(494)’06.09(092)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FIF)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
document.pdf307,89 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.