Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24640
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКосюк, Оксана Михайлівна-
dc.date.accessioned2024-09-09T07:08:12Z-
dc.date.available2024-09-09T07:08:12Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКосюк О. М. Особливості дослідження нон-фікшн у сучасному інформаційному просторі. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Київ : ВД «Гельветика», 2021. Т. 32 (71). № 4. Ч. 3. С. 199-205. DOI : https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-3/33uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24640-
dc.description.abstractУ статті розглядається нон-фікшн як спільна продукція белетристики та журналістики, яка гіпотетично потребує кардинально різних підходів, залежно від жанрового вияву й співвідношень вигадки та факту. Авторка опрацювала численні наукові праці у царині літературо- та журналістикознавства й вступила у дискусію з провідними науковцями. У процесі обговорень з’ясовано, що вчені із царин журналістики та літератури часто досліджують одне і те ж: щоденники, епістолярій, мемуари, есеї, оповіді, автобіографію, свідчення очевидців тощо, однак, плутаються у жанрології та можливостях й доречностях використання наукового інструментарію. Як вислід – матеріалом наукових рецепцій стають реалії різного родо-видового рівня: есеїстика й публіцистика, авторська колонка та нарис тощо. Літературо- та журналістикознавці також послуговуються не тотожними базами даних та науковим підґрунтям, а це проєктує однобокість і надзвичайно вузьку спеціалізацію наукових пошуків. Такі підходи у структурі мультикультурної поліваріантної маргінальної епохи Постмодерну застаріли й потребують перегляду та серйозних корекцій. У сфері журналістики ситуація ще проблемніша: до категорії «літератури факту» потрапляють не публіцистичні, а власне журналістські жанри (приміром – репортаж), котрі за своєю природою фактичні й не допускають суб’єктивізму та вигадки, а отже, не можуть бути не тільки художніми, а й публіцистичними. Однак, поняття художнього репортажу проникає у журналістську практику, фігурує у назвах академічних дисциплін та підручників, стає темою наукових досліджень. Усе це розмиває фундамент теорії масової комунікації, стимулює неконтрольовану фейкотворчість, дискредитує сучасну журналістику. Задля уникнення плутанини та підміни понять ми детальніше розглядаємо репортаж як жанр інформаційної журналістики, доводимо, чому він не може бути образним, і пропонуємо коректну назву для продукції, еквівалентної так званому «художньому репортажеві». Провідна ідея публікації – необхідність розмежування повноважень журналістико- та літературознавства та об’єднання їх можливостей для досліджень складних явищ художньо-публіцистичного блоку жанрів. Ми вперше окреслюємо безліч актуальних проблем й розраховуємо на подальші дискусії.uk_UK
dc.format.extent199-205-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectбелетристикаuk_UK
dc.subjectжурналістикаuk_UK
dc.subjectфактuk_UK
dc.subjectобразuk_UK
dc.subjectінтерпретаціяuk_UK
dc.subjectнефікційна творчістьuk_UK
dc.subjectдокументальністьuk_UK
dc.subjectпубліцистикаuk_UK
dc.titleОсобливості дослідження нон-фікшн у сучасному інформаційному просторіuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.4-3/33-
dc.citation.issue4. Ч. 3.-
dc.citation.journalTitleВчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика-
dc.citation.volume32 (71)-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc316.774:070.447/.448(477)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2710-4656/2021.4-3/33.pdf322,07 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.