Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24610
Назва: | З історії творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни» (до 25-річного ювілею). |
Автори: | Сточанська, Мирослава Петрівна Чернецька, Наталія Григорівна |
Бібліографічний опис: | Сточанська М. П., Чернецька Н. Г. З історії творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни» (до 25-річного ювілею). Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 232–238. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308402 |
Журнал/збірник: | Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв |
Випуск/№ : | 2 |
Дата публікації: | 2024 |
Дата внесення: | 5-вер-2024 |
Видавництво: | Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв |
Країна (код): | UA |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-7378-9802 https://orcid.org/0000-0002-5478-0677 |
DOI: | https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308402 |
УДК: | 785.73:78.614.13]:784.03 |
Теми: | бандурне мистецтво тріо бандуристок «Дивоструни» творчо-мистецька лабораторія конкурсна та концертна діяльність репертуар bandura art bandura trio “Dуvostruny” creative and artistic laboratory competitive and concert activities repertoire |
Кількість сторінок: | 232-238 |
Короткий огляд (реферат): | Мета статті – дослідження основних етапів становлення тріо бандуристок «Дивоструни» Волинського національного університету імені Лесі Українки (Луцьк) та вивчення його мистецької діяльності в часовій послідовності й розвитку, а також визначення внеску колективу в розвиток і популяризацію сучасної бандурної ансамблевої творчості у вітчизняному й світовому музичному просторі. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів: джерелознавчого, історичного, культурологічного, мистецтвознавчого та узагальнювального, – які дали можливість проаналізувати й комплексно висвітлити діяльність колективу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше систематизовано 25-річну творчість унікального волинського колективу – жіночого тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки в хронологічному аспекті; висвітлено його багатогранну діяльність (участь у фахових конкурсах, концертне виконавство, створення нового бандурного репертуару, видання нотної літератури, запис аудіо- та відео-альбомів і тематичних програм на радіо й телебаченні, популяризація бандурного мистецтва та національної культури в Україні й зарубіжжі). Висновки. Тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки своєю багаторічною різновекторною діяльністю (переможець різноманітних авторитетних фахових конкурсів, продуктивна творчо мистецька лабораторія, яскрава концертна одиниця, репрезентант національного мистецтва й волинського мелосу в Україні та зарубіжжі, виразник української ідентичності) засвідчує значимість пропагування національного мистецтва у світовому просторі й робить свій вагомий внесок у музично-естетичне та патріотичне виховання української нації. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24610 |
Перелік літератури: | 1. Вербич В. Волинянки завойовують Німеччину, або диво Мирослави Сточанської. Сім’я і дім. 2005. № 30 (449). С. 9. 2. Здіховська Т. Волиняни в передрідзвяний час у Німеччині. Наш університет. 2010. Ч. 1(43). С. 15. 3. Літопис досягнень сучасної України: «Успішні професіонали України» / голова редкол.: Ю. А. Шеремета [та ін.]. Київ: Альфа-Віта, 2018. 128 с.: ілюстр. 4. Мандзюк Л. Жіноче тріо бандуристок як національно-мистецький феномен. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: зб. наук. праць: наук. записки Рівнен. держ. гуманітар. ун-ту. Вип. 14. Рівне: РДГУ, 2008. С. 54–58. 5. Морозевич Н. Бандурне мистецтво як культурне надбання сучасності: дис. … канд. мистецтвознав.: 17.00.03. Одеса, 2003. 177 с. 6. Пахолок З. Талант багатогранний. День. 2010. № 108 (3257). С. 6. 7. Перший творчий ужинок (до 10-річчя кафедри музичних інструментів інституту мистецтв ВДУ) / укладачі В. Кучерук та ін. Луцьк: РВВ «Вежа» Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2002. 43 с. |
References: | 1. Verbych, V. (2005). Volyn Women Conquer Germany, or the Miracle of Myroslava Stochanska. Family and Home, 30 (449), 9 [in Ukrainian]. 2. Zdikhovska, T. (2010). Volhynians in Germany in the Run-up to Christmas. Our University, 1(43), 15 [in Ukrainian]. 3. Sheremeta, Yu. A. (2018). Chronicle of Achievements of Modern Ukraine: “Successful professionals of Ukraine”. Kyiv [in Ukrainian]. 4. Mandziuk, L. (2008). Female Bandura Trio as a National Artistic Phenomenon. Ukrainian Culture: Past, Present, Ways of Development 14, 54–58 [in Ukrainian]. 5. Morozevych, N. (2003). Bandura Art as a Cultural Asset of Modern Times. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian]. 6. Pakholok, Z. (2010). Talent is Multifaceted. Den, 108 (3257), 6 [in Ukrainian]. 7. Kucheruk, V., Mandryk, U., Stochanska, M., Hordijchuk, A., & Shymanskyi, P. (2002). The First Creative Dinner (for the 10th anniversary of the Department of Musical Instruments of the Institute of Arts of VSU). Lutsk [in Ukrainian]. |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
stochanska_chernecka_2024.pdf | 492,19 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.