Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24609
Назва: | Виконавська естетика вокально-інструментального триголосся (із 25-річного досвіду творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни»). |
Автори: | Сточанська, Мирослава Петрівна Чернецька, Наталія Григорівна |
Бібліографічний опис: | Сточанська, М., Чернецька, Н. (2024). Виконавська естетика вокально-інструментального триголосся (із 25-річного досвіду творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни»). Fine Art and Culture Studies, 2, 3–12, doi: https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-1 |
Журнал/збірник: | Fine Art and Culture Studies |
Випуск/№ : | 2 |
Дата публікації: | 2024 |
Дата внесення: | 5-вер-2024 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0002-7378-9802 https://orcid.org/0000-0002-7378-9802 |
DOI: | https://doi.org/10.32782/facs-2024-2-1 |
УДК: | 785.7:780.614.132]:111.852 |
Теми: | бандурне мистецтво вокально-інструментальне триголосся тріо бандуристок «Дивоструни» творча діяльність виконавська естетика репертуар bandura art vocal-instrumental three part harmony bandurа trio «Dуvostruny» creative activity performing aesthetics repertoire |
Кількість сторінок: | 3-12 |
Короткий огляд (реферат): | У дослідженні узагальнено багатогранні напрацювання тріо бандуристок «Дивоструни» Волинського національного університету імені Лесі Українки (м. Луцьк) за 25 років мистецької практики. Мета статті полягає в комплексному дослідженні творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни»,виявленні специфічних ознак виконавського стилю та особливостей репертуарної політики колективу як самобутнього регіонального представника Волині. Методологія дослідження опирається на застосування загальнонаукових методів: аналітичного, хронологічного, узагальнювального, джерелознавчого, а також методу музикознавчого аналізу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше висвітлено творчо-виконавський досвід одного із самобутніх представників бандурного мистецтва Волині – тріо бандуристок «Дивоструни». Висновки. Отже, у сучасному ансамблевому виконавстві бандуристів серед камерних ансамблів найбільш поширеним і виграшним складом є вокально-інструментальне триголосся (тріо бандуристів), що є самодостатнім у «вокально-ансамблевому та інструментально-оркестровому вираженні» (за Н. Морозевич). За період 25-тирічної творчо-виконавської діяльності тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки виокремилося як яскравий представник музичної культури Волинського регіону. Колектив досягнув значних мистецьких здобутків і напрацював власний виконавський стиль,який полягає в поєднанні традиційного й сучасного виконавства, вирізняється високим технічним рівнем бандурного та вокального триголосся,що доповнюється нестандартними інтерпретаційно-драматургічними підходами у творчості й переконливими музично-образними втіленнями, а також постійним пошуком нових засобів музичної виразностіта застосуванням сміливих колористичних рішень. Різновекторна діяльність «Дивострун», невтомні творчі пошуки керівниці й учасниць тріо, створення значного доробку власних авторських ансамблевих партитур (перекладення, аранжування, обробки), залучення до репертуару високодуховних зразків поетичної та музичної національної й зарубіжної спадщини, творів волинських авторів засвідчують високий патріотизм колективу та усвідомлення потужного впливу національного мистецтва на виховання студентської й учнівської молоді, а також представляють тріо ВНУ імені Лесі Українки як репрезентанта національного мистецтва та носія волинського мелосу в Україні й зарубіжжі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24609 |
Перелік літератури: | 1. Бобечко О. Витоки і розвиток камерних ансамблевих форм жіночого бандурного виконавства. Вісник При карпатського університету імені В. Стефаника. Мистецтвознавство. Івано-Франківськ : ВДВ ЦІТ, 2009–2010. Вип. 17–18. С. 332–339. URL: https://art.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/9/2018/02/visnyk-myst-2009-17-18.pdf 2. Вербич В. Волинянки завойовують Німеччину, або диво Мирослави Сточанської. Сім’я і дім. 2005. № 30 (449). С. 9. 3. Вербич В. Пісня як доля. Луцький замок. 12.07.2001. С. 3. 4. Гуменюк Н. «Дивоструни» – найкращі. Віче. 27.12.2007. С. 7. 5. Ігнатова Л. Віват, таланти. Луцьк молодий. 2006. Ч. 19 (39). С. 4. 6. Кубік О. Є. Специфіка дуету як ансамблевої форми сучасного бандурного мистецтва. Музичне мистецтво і культура : науковий вісник Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової. 2020. Вип. 31. Кн. 1. С. 42–56. URL: https://doi.org/10.31723/2524-0447-2020-31-1-4 7. Літопис досягнень сучасної України : «Успішні професіонали України». Київ : Альфа-Віта, 2018. 128 с.: іл 8. Мандзюк Л. Жіноче тріо бандуристок як національно-мистецький феномен. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: зб. наук. пр.: наук. записки Рівненського державного гуманітарного університету.Вип. 14. Рівне : РДГУ, 2008. С. 54–58. 9. Морозевич Н. Бандурне мистецтво як культурне надбання сучасності : дис. … канд. мистецтвознавства : 17.00.03. Одеса, 2003. 177 с. |
References: | 1. Bobechko O. (2009–2010). Vytoky i rozvytok kamernykh ansamblevykh form zhinochoho bandurnoho vyko navstva [Origins and development of chamber ensemble forms of female bandura performance]. Visnyk Prykarpatskoho universytetu imeni V. Stefanyka. Mystetstvoznavstvo. Issue 17–18, 332–339. Retrieved from https://art.pnu.edu.ua/wp content/uploads/sites/9/2018/02/visnyk-myst-2009-17-18.pdf [in Ukrainian] 2. Verbych V. (2005).Volynianky zavoiovuiut Nimechchynu, abo dyvo Myroslavy Stochanskoi [Volyn women conquer Germany] Simia i dim, 30 (449), 9 [in Ukrainian]. 3. Verbych V. (2001). Pisnia yak dolia [A song is like fate]. Lutskyi zamok, (12.07.), 3 [in Ukrainian]. 4. Humeniuk N. (2007). «Dyvostruny» – naikrashchi [«Dyvostruny» are the best]. Viche, (27.12.), 7 [in Ukrainian]. 5. Ihnatova L. (2006). Vivat, talanty [Vivat, talents]. Lutsk molodyi, 19 (39), 4 [in Ukrainian]. 6. Kubik O. Ye. (2020). Spetsyfika duetu yak ansamblevoi formy suchasnoho bandurnoho mystetstva [Specificity of the duet as an ensemble form of modern bandura art]. Muzychne mystetstvo i kultura: naukovyi visnyk Odeskoi natsional noi muzychnoi akademii im. A. V. Nezhdanovoi. Issue 31, 42–56. Retrieved from https://doi.org/10.31723/2524-0447-2 020-31-1-4 [in Ukrainian]. 7. Sheremeta, Yu. A. (2018). Litopys dosiahnen suchasnoi Ukrainy: «Uspishni profesionaly Ukrainy» [Successful professionals of Ukraine]. Kyiv: Alfa-Vita [in Ukrainian]. 8. Mandziuk L. (2008). Zhinoche trio bandurystok yak natsionalno-mystetskyi fenomen [The female bandura trio as a national artistic phenomenon]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku: zb. nauk. pr.: naukovy zap. Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu. Issue 14, 54–58 [in Ukrainian]. 9. Morozevych N. (2003). Bandurne mystetstvo yak kulturne nadbannia suchasnosti [Bandura art as a cultural asset of modern times]. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian]. |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
vykonavska estetyka....pdf | 399,89 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.