Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24142
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гуменюк, Богдана Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Панфілова, Олександра Георгіївна | - |
dc.contributor.author | Тарасюк, Іван Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-20T11:04:45Z | - |
dc.date.available | 2024-05-20T11:04:45Z | - |
dc.date.issued | 2024-05 | - |
dc.date.submitted | 2024-04 | - |
dc.identifier.citation | Гуменюк Б., Панфілова О., Тарасюк І. Фітоморфна фрескова орнаментика церков Почаївської лаври. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Т. 1. № 73. С. 177-182. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/73-1-25 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24142 | - |
dc.description | Визначено, що найбільше різноманіття орнаментованих стрічок знаходиться в Успенському соборі, де їх використано для обрамлення тематичних розписів і зображень святих. Увагу зосереджено на особливостях живописних творів волинських митців, зокрема манері, колориті, техніці виконання, впливі на їх творчість різноманітних візуальних практик | uk_UK |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано декоративно-орнаментальне оздоблення церков Почаївської лаври. Увага зосереджена на фітоморфних орнаментах Успенського та Троїцького соборів. Актуальність проблеми полягає у заповненні прогалини в дослідженні орнаментального оздоблення церков волинського регіону на прикладі Почаївської лаври. Українська традиційна орнаментика надала європейському бароко рис національного стилю, збагативши місцевими мистецькими традиціями архітектуру і живопис. Проте орнаменти лаври не мають цих рис. Здійснено детальний аналіз мотивів, простежено їхнє походження, проведено порівняльну характеристику елементів, зокрема виявлено, що в орнаментальному оформленні інтер’єрів Почаївського монастиря використані усі три види симетрії: дзеркальна, перенесення та осьова. Виявлено, що симетрія слугує провідним чинником організації рослинних орнаментів лаврських храмів, створює передумови рівноваги, впорядкованості, цілісності, краси, гармонії, певного характеру та змісту. Єдиним джерелом симетрії є математична ідея, оскільки математичні закони діють у природі, а художник інтуїтивно реалізує згадану ідею у мистецтві. | uk_UK |
dc.format.extent | 177-182 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка | uk_UK |
dc.relation.uri | http://www.aphn-journal.in.ua/archive/73_2024/part_1/27.pdf | uk_UK |
dc.subject | рослинні орнаменти | uk_UK |
dc.subject | симетрія | uk_UK |
dc.subject | Почаївська лавра | uk_UK |
dc.title | Фітоморфна фрескова орнаментика церков Почаївської лаври | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.24919/2308-4863/73-1-25 | - |
dc.citation.issue | 73 | - |
dc.citation.journalTitle | Актуальні питання гуманітарних наук | - |
dc.citation.volume | 1 | - |
dc.contributor.affiliation | Фаховий коледж Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | кандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра образотворчого мистецтва, Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | кандидат архітектури, доцент, кафедра образотворчого мистецтва, Волинський національний університет імені Лесі Українки (Луцьк, Україна) | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0006-9355-5380 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org//0000-0002-5161-3363 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org//0000-0002-4531-2054 | - |
dc.relation.referencesen | Abramovych S.D. (2005) Tserkovne mystetstvo. [Church art] Navchalnyi posibnyk – Study guide. Kyiv: Kondor. 208. [in Ukrainian]. | uk_UK |
dc.relation.referencesen | Herii O.O. (2003) Ornament Sofii Kyivskoi (heneza, typolohiia, khudozhno funktsionalni osoblyvosti) [Ornament of St. Sophia in Kyiv] Dysertatsia kandydata mystetstvoznavstva: 17.00.06. – PhD dissertation. Lviv: Lviv Academy of Arts. 254. [in Ukrainian | uk_UK |
dc.relation.referencesen | Voitovych V. (2017) Ukrainska mifolohiia. [Ukrainian mythology]. Kyiv: Lybid. 664. [in Ukrainian]. | uk_UK |
dc.relation.referencesen | . Kushnir O.A. (2004) Roslynna symvolika u khrystyianskii relihii. [Plant symbolism in the Christian religion] Naukovyi visnyk – Scientific Bulletin, 14.8. 355–358. [in Ukrainian]. | uk_UK |
dc.relation.referencesen | Yaremkiv M. (2007) Kompozytsiia: tvorchi osnovy zobrazhennia [Composition: the creative basis of the image] Navchalnyi posibnyk – Tutorial. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky. 112. [in Ukrainian]. | uk_UK |
dc.relation.references | Абрамович С.Д. Церковне мистецтво: навч. посіб. Київ: Кондор, 2005. 208 с. | uk_UK |
dc.relation.references | Герій О.О. Орнамент Софії Київської (генеза, типологія, художньо-функціональні особливості): дис. … кандидата мист. : 17.00.06 / Львівська академія мистецтв. Львів, 2003. 254 с | uk_UK |
dc.relation.references | Войтович В. Українська міфологія. Київ: Либідь, 2017. 664с. | uk_UK |
dc.relation.references | Кушнір О.А. Рослинна символіка у християнській релігії. Науковий вісник. 2004. Вип. 14.8. С. 355–358. | uk_UK |
dc.relation.references | Яремків М. Композиція: творчі основи зображення: навч. посіб. Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. 112 с. | uk_UK |
dc.subject.udc | 726+7.016.4 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
27.pdf | 411,84 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.