Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22327
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБерлач, Олександр Павлович-
dc.contributor.authorЛелик, Ярослав Романович-
dc.date.accessioned2023-05-10T13:26:08Z-
dc.date.available2023-05-10T13:26:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБерлач О. П., Лелик Я. Р. Поштова марка і листівка - світовий тренд репродуктивних творів живопису та графічного мистецтва. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2023. Вип. 60, том 1. С.35-40.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22327-
dc.description.abstractВажливим джерелом вивчення історії та художньої культури України є давні поштові листівки, марки та фотографії. На сьогодні в приватних та державних колекціях знаходиться велика кількість листівок, поштових марок і фотографій, які потребують певного мистецтвознавчого аналізу. Це дає підставу для проведення досліджень, спрямованих на детальне їх вивчення. Тому є необхідність виокремити поштові марки і листівки, як цінний матеріал для вивчення історії та культури України загалом і Волині зокрема. Джерелом для наукової розвідки стали приватні колекції, музейні експонати, наукові праці, газетні і журнальні публікації, зустрічі, інтерв’ю. У статті авторами досліджено вплив історико-культурних факторів на випуск поштової друкованої продукції на Волині; проаналізовано етапи виникнення і становлення поштової листівки і марки. Визначено актуальність застосування поштових марок і листівок як світового тренду репродукованої графічної продукції методами камеральних досліджень (комплексне дослідження бібліографії за тематикою дослідження з її аналізом і систематизацією щодо формотворення у дизайні); застосування системного підходу, що полягав у комплексному дослідженні як єдиного цілого, способів і засобів формотворення шрифту, його характеристики й застосування в графічному мистецтві, дизайні поліграфічної продукції; порівняльного аналізу. Виявлено основні засоби і способи художнього формотворення зображень на поштових марках. Досліджено, що різна поліграфічна продукція (плакати, поштові марки, листівки, палітурки книг, тощо) мають свої характерні особливості в сучасному графічному мистецтві та дизайні. Унікальність і креативність графічних зображень на поштових марках привертає увагу людини, викликає в неї інтерес, бажання та спонукає до певних дій. Сучасне художнє оформлення поштових марок і листівок акцентує на собі увагу внаслідок використання яскравих, контрастних форм, одночасно, закладена авторська ідея слугує формуванням в людини інтересу до змісту зображуваного. Встановлено, що в різних дизайнерських вирішеннях репродуковане графічне чи живописне зображення на поштовій марці та листівці працює по-різному, позаяк, залежить від індивідуальних особливостей сприймання людиною інформації, формотворчих особливостей, емоційного забарвлення авторської зашифрованої під зображення ідеї. Згідно з візуальним сприйманням, більшість респондентів обрали дизайн поштових марок і листівок з використанням яскравої, насиченої кольорової гами. Проведено класифікацію марок та листівок які включають історичну тематику, державну символіку, мистецтво та архітектуру, відображення флори і фауни, космічну тематику, види транспорту, Збройні Сили України. Одержані результати актуальні та важливі для розуміння розвитку графічного мистецтва і дизайну поштових марок які відтворюють духовну і матеріальну культуру суспільства, дозволяють прослідкувати історію розвитку культури і мистецтва нашого краю.uk_UK
dc.description.abstractAn important source for studying the history and artistic culture of Ukraine is ancient postcards, stamps, and photographs. Today, private and public collections contain a large number of postcards, stamps, and photographs that require a certain art historical analysis. This gives grounds for research aimed at their detailed study. Therefore, there is a need to single out postage stamps and postcards as valuable material for studying the history and culture of Ukraine in general and Volyn in particular. The source for the research was private collections, museum exhibits, scientific works, newspaper and magazine publications, meetings, and interviews. In the article, the authors investigate the influence of historical and cultural factors on the production of postal printed matter in Volyn; analyze the stages of the emergence and formation of postcards and stamps. The relevance of the use of postage stamps and postcards as a global trend of reproduced graphic products is determined by the methods of desk research (a comprehensive study of the bibliography on the subject of the study with its analysis and systematization in terms of shaping in design); the application of a systematic approach, which consisted of a comprehensive study of the ways and means of shaping the font, its characteristics and application in graphic art,design of printed products; comparative analysis. The main means and methods of artistic shaping of images on postage stamps are identified.It has been shown that various printed products (posters, postage stamps, postcards, book bindings, etc.) have their own characteristic features in contemporary graphic art and design. The uniqueness and creativity of graphic images on postage stamps attracts people’s attention, arouses their interest, desire and encourages them to take certain actions. The modern artistic design of postage stamps and postcards draws attention to itself through the use of bright, contrasting forms, while the author’s idea serves to form a person’s interest in the content of the image. It has been established that in different design solutions, a reproduced graphic or pictorial image on a postage stamp and postcard works differently, as it depends on the individual characteristics of human perception of information, formative features, and emotional coloring of the author’s idea encoded in the image. According to the visual perception, most respondents chose to design postage stamps and postcards using bright, saturated colors. The classification of stamps and postcards, which include historical themes, state symbols, art and architecture, flora and fauna, space themes, modes of transport, and the Armed Forces of Ukraine, was carried out. The results obtained are relevant and important for understanding the development of graphic art and postage stamp design, which reproduce the spiritual and material culture of society, and allow us to trace the history of the development of culture and art in our region.uk_UK
dc.format.extent35-40-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім "Гельветика"uk_UK
dc.subjectпоштова маркаuk_UK
dc.subjectpostage stampuk_UK
dc.subjectграфічне мистецтвоuk_UK
dc.subjectgraphic artuk_UK
dc.subjectволинський крайuk_UK
dc.subjectVolyn regionuk_UK
dc.subjectдизайнuk_UK
dc.subjectdesignuk_UK
dc.subjectполіграфічна продукціяuk_UK
dc.subjectprinting productsuk_UK
dc.titleПоштова марка і листівка – світовий тренд репродуктивних творів живопису та графічного мистецтваuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/60-1-5-
dc.citation.issue60-
dc.citation.journalTitleАктуальні питання гуманітарних наук-
dc.citation.volume1-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8567-3268-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2678-896X-
dc.relation.referencesen1. Andriievskyi L. «Krynytsia» u shevchenkiani [«Krynytsia» in Shevchenkiyan]. Shevchenko world. 13. Vyp. 6. pp. 146–151. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Shesv_2 (data zvernennia 07.02.2023). [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen2. Bokarieva Yu. S. Ohliad khudozhno-obraznykh yakostei poshtovykh marok Ukrainy [Review of the artistic qualities of postage stamps of Ukraine]. Herald of KhDADM. Kharkiv. 2007. № 11. pp. 3–6. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen3. Byshevskyi V. flora na markakh nezalezhnykh derzhav [Flora on stamps of independent states]. Post and philately of Ukraine. K., 1996. № 2. p. 19. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen4. Vakulich D. Lystivky: istoriia, filosofiia, dyzain, tekhnolohiia vyhotovlennia [Postcards: history, philosophy, design, production technology]. Lviv: UAD. 2006. 60 p. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen5. Dvornyk V. Vid zadumu – do yoho khudozhnoho vtilennia [From the idea to its artistic embodiment]. Post and philately of Ukraine. K., 1995. № 3. p. 4. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen6. Ivakhnenko O. Pershi marky nezalezhnoi Ukrainy [The first stamps of independent Ukraine]. Post and philately of Ukraine. K., 1995. № 1. pp. 10–11. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen7. Dzei M., Fedoniuk S., Litevchuk V. Vid sertsia do sertsia. Volyn u poshtovii lystivtsi pochatku KhKh stolittia [From heart to heart. Volyn in a postcard of the beginning of the 20th century]. Lutsk. 2012. 189 p. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen8. Zabochen M. Na spomyn ridnoho kraiu: Ukraina u starii lystivtsi [In memory of the native land: Ukraine in an old postcard]. Catalog album. K.: Krynytsia, 2000. 505 p. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen9. Krasytskyi I. M. Turystychnyi putivnyk. Liuboml [Tourist guide. Luboml]. 2014. 55 p. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen10. Litevchuk V. Lutsk u starii lystivtsi, hraviuri ta fotohrafii. Lutsk [Lutsk in an old postcard, engraving and photo. Lutsk]. 2012. 288 p. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen11. Mykhailenko V. Arkhitektura Ukrainy na poshtovykh markakh [Architecture of Ukraine on postage stamps]. Post and philately of Ukraine. K., 1996. № 1. pp. 20–21 [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen12. Potalchak O. Filatelistychni materialy yak istorychne dzherelo: informatsiinyi potentsial, klasyfikatsiini oznaky ta kryterii systematyzatsii [Philatelic materials as a historical source: information potential, classification features and systematization criteria]. Collective monograph. Vinnytsia: Tvori LLC. 2018. p. 82 [in Ukrainian]uk_UK
dc.relation.references1. Андрієвський Л. «Криниця» у шевченкіані. Шевченків світ. 2013. Вип. 6. С. 146–151. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Shesv_2013_6_17 (дата звернення 07.02.2023).uk_UK
dc.relation.references2. Бокарєва Ю.С. Огляд художньо-образних якостей поштових марок України. Вісник ХДАДМ. Харків. 2007. №11. С. 3–6.uk_UK
dc.relation.references3. Бишевський В. Флора на марках незалежних держав. Пошта і філателія України. К., 1996. № 2. С. 19.uk_UK
dc.relation.references4. Вакуліч Д. Листівки: історія, філософія, дизайн, технологія виготовлення. Львів: УАД. 2006. 60 с.uk_UK
dc.relation.references5. Дворник В. Від задуму – до його художнього втілення. Пошта і філателія України. К., 1995. № 3. С. 4.uk_UK
dc.relation.references6. Івахненко О. Перші марки незалежної України. Пошта і філателія України. К., 1995. № 1. С. 10–11.uk_UK
dc.relation.references7. Дзей М., Федонюк С., Літевчук В. Від серця до серця. Волинь у поштовій листівці початку ХХ століття. Луцьк. 2012. 189 с.uk_UK
dc.relation.references8. Забочень М. На спомин рідного краю: Україна у старій листівці. Альбом-каталог. К.: Криниця, 2000. 505 с.uk_UK
dc.relation.references9. Красицький І. М. Туристичний путівник. Любомль. 2014. 55 с.uk_UK
dc.relation.references10. Літевчук В. Луцьк у старій листівці, гравюрі та фотографії. Луцьк. 2012. 288 с.uk_UK
dc.relation.references11. Михайленко В. Архітектура України на поштових марках. Пошта і філателія України. К., 1996. № 1. С. 20–21.uk_UK
dc.relation.references12. Потальчак О. Філателістичні матеріали як історичне джерело: інформаційний потенціал, класифікаційні ознаки та критерії систематизації. Колективна монографія. Вінниця: ТОВ «Твори», 2018. С. 82.uk_UK
dc.subject.udc76:681.1=161.2+74+7.05/04/06uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf411,54 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.