Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21871
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Дмитренко, Алла Адамівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-07T11:01:45Z | - |
dc.date.available | 2023-02-07T11:01:45Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Дмитренко А. А. Семантика меду в обрядах життєвого циклу на Волинському Поліссі (за матеріалами Камінь-Каширської і Сошичненської ТГ) . Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Історичні науки . 2022, Том 33 (72). № 4 . С. 247-251. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-5984/2022/4.37 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21871 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлюється роль меду в обрядах життєвого циклу людини у селах Камінь-Каширської та Сошичненської територіальних громад Волинської області. Об’єктом дослідження є родинна обрядовість та мед як продукт бджільництва, предметом – традиційно сформована система використання меду в обрядах життєвого циклу та його семантика. Джерельну базу статті склали польові етнографічні матеріали, зібрані авторкою у селах означеного регіону упродовж трьох експедицій – 2010, 2012 і 2014 років, організованих Державним науковим центром захисту культурної спадщини від техногенних катастроф і Музеєм етнографії Волині та Полісся при Волинському національному університеті імені Лесі Українки. Збір матеріалів відбувався за авторськими запитальниками. Використані методи контекстологічного аналізу та описово-аналітичний. У публікації проаналізовані локальні варіанти звичаю «вітання» (ритуального частування/годування) наречених медом. Відзначено, що в більшості сіл обряд влаштовувався лише один раз – після вінчання молодих у церкві, що могло символізувати остаточне утвердження шлюбу, його визнання громадою, добробут молодої родини та щасливе, гармонійне життя пари (сьогодні – медовий місяць). В деяких селах медом молодят частували і в домі нареченого. Обов’язковими атрибутами при частуванні молодят, окрім меду, був хліб і хлібна діжа або ж віко від неї. Використання меду в інших весільних обрядах не зафіксоване. Мед був і дотепер залишається важливим атрибутом поховально-поминальної обрядовості переважно як складова колива. Його споживають на біля могили покійного, на поминальному обіді та вико- ристовують під час усіх річних поминальних днів. Зважаючи на семантику бджоли і її продуктів, можна припустити, що коливо/сита є своєрідним зв’язковим між цим і тим світом. | uk_UK |
dc.format.extent | 247-251 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського | uk_UK |
dc.subject | Волинське Полісся | uk_UK |
dc.subject | святково-обрядова культура | uk_UK |
dc.subject | весільні обряди | uk_UK |
dc.subject | похо- вально-поминальні обряди | uk_UK |
dc.subject | мед | uk_UK |
dc.subject | коливо | uk_UK |
dc.subject | хліб | uk_UK |
dc.subject | хлібна діжа | uk_UK |
dc.title | Семантика меду в обрядах життєвого циклу на Волинському Поліссі (за матеріалами Камінь-Каширської і Сошичненської ТГ) | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | ttps://doi.org/10.32782/2663-5984/2022/4.37 | - |
dc.citation.issue | 4 | - |
dc.citation.journalTitle | Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Історичні науки | - |
dc.citation.volume | 33 (72) | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.subject.udc | 392(477.82-37-22):638.1 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FH) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
37.pdf | 324,54 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.