Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21870
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Жовтянська, Валерія | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-07T10:41:05Z | - |
dc.date.available | 2023-02-07T10:41:05Z | - |
dc.date.issued | 2020-06 | - |
dc.identifier.citation | Жовтянська, V. (2020). ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ СТАНОВЛЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ХРИСТИЯНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ З ПОГЛЯДУ ТЕОРІЇ СМИСЛОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Психологічні перспективи, (35), 56–67. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-56-67 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21870 | - |
dc.description.abstract | У статті здійснено спробу визначення психологічних чинників історичного процесу на прикладі становлення європейської християнської культури. Визначення цих чинників здійснено на основі теорії смислових трансформацій, яка описує психологічні механізми розвитку суб’єктивних уявлень про дійсність. Із погляду цієї теорії, є різні за способом функціонування: суб’єктивні уявлення – раціональні та ірраціональні. Для перших є релевантною пропозиційна форма вираження, і вони потребують застосування рефлексії й верифікації. Для других релевантна образна форма вираження, верифікації вони не потребують. У статті характерні риси європейської християнської культури розглянуто як наслідок розвитку домінуючих у тогочасному соціумі суб’єктивних уявлень. Вихідна передумова для становлення європейської християнської культури вбачається в розпаді античного міфу, що, зі свого боку, стало наслідком залучення рефлексії до процесу формування суб’єктивних уявлень. Значну частину його функцій перебирає на себе християнська релігія, яка для молодої європейської культури стає світоглядною домінантою. Причиною для цього виступив відносно низький рівень культури мислення й, передусім, рефлексивності, у народів, що завоювали античний світ і перейняли в нього християнство. Цей же низький рівень рефлексивності, а також нерелевантність пропозиційних форм вираження для ірраціональних уявлень стали передумовами змістових трансформацій вихідного християнського вчення. Трансформовані релігійні уявлення, які посіли панівне місце в середньовічному світогляді, зумовили специфічні риси культури Середньовіччя й наклали відбиток на весь життєвий уклад тогочасного суспільства. | uk_UK |
dc.description.abstract | The article presents an attempt to determine the psychological factors of historical process on the example of the formation of European Christian culture. The detecting of these factors was carried out on the basis of the theory of sense transformations, which describes the psychological mechanisms of the development of subjective representations of reality. From the point of view of this theory, there are rational and irrational subjective representations that are different in the way they function. For the first of them a propositional form of expression is relevant and they require the use of reflection and verification. For the second of them the figurative form of expression is relevant and they do not need verification. The article describes features of European Christian culture as a consequence of the development of subjective representations dominated in the society of that time. The initial prerequisite for the formation of European Christian culture is seen in the collapse of ancient myth, which in turn was the result of the use of reflection in the formation of subjective representations. A significant part of its functions is taken over by the Christian religion, which becomes a worldview dominant for young European culture. The reason for this was the relatively low level of the culture of thinking and, above all, reflexivity among the peoples who conquered the ancient world and adopted Christianity from it. The same low level of reflexivity, as well as the irrelevance of propositional forms of expression for irrational representations became prerequisites for meaningful transformations of the original Christian teaching. Transformed religious representations, which occupied a dominant place in the medieval worldview, determined specific features of the culture of the Middle Ages and left their mark on the entire lifestyle of society at that time. | uk_UK |
dc.format.extent | 56–67 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.relation.uri | https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/594 | uk_UK |
dc.subject | європейська християнська культура | uk_UK |
dc.subject | теорія смислових трансформацій | uk_UK |
dc.subject | суб’єктивні уявлення | uk_UK |
dc.subject | мислення | uk_UK |
dc.subject | рефлексія | uk_UK |
dc.title | ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ СТАНОВЛЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ХРИСТИЯНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ З ПОГЛЯДУ ТЕОРІЇ СМИСЛОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ | uk_UK |
dc.title.alternative | Psychological Factors of Formation of the European Christian Culture in Terms of the Theory of Sense Transformations | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-56-67 | - |
dc.citation.issue | 35 | - |
dc.citation.journalTitle | Психологічні перспективи | - |
dc.contributor.affiliation | Інститут соціальної та політичної психології НАПН України | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.identifier.citationen | Zhovtianska, V. (2020). Psychological Factors of Formation of the European Christian Culture in Terms of the Theory of Sense Transformations. Psychological Prospects Journal, (35), 56–67. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2020-35-56-67 | uk_UK |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-7992-6943 | - |
dc.subject.udc | 159.922 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Психологічні перспективи, 2020, № 35 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Психологiчнi_перспективи_№+35_2020-56-67.pdf | 585,46 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.