Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21454
Назва: Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства
Автори: Цейко, Наталія Олекандрівна
Кривицька, Тетяна Антонівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Цейко Н. О., Кривицька Т. А. Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства. Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2021. Випуск 41. Том 3. С. 47–57. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8
Журнал/збірник: Актуальні питання гуманітарних наук
Випуск/№ : 41
Том: 3
Дата публікації: 2021
Дата внесення: 2-гру-2022
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8322-9465
https://orcid.org/0000-0002-0496-4590
DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8
УДК: 786.2.087.4
Теми: мистецтво
піаніст-концертмейстер
естрадно-джазове виконавство
принципи і навички імпровізації
імпровізація
art of improvisation
pianist-concertmaster
jazz
Діапазон сторінок: 47-57
Короткий огляд (реферат): Мета статті – визначити основні принципи і навички імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства та описати шляхи їх формування. Для цього було зроблено наступне: здійснено огляд та жанрово-тематичну класифікацію понад півсотні українських та зарубіжних наукових джерел, присвячених питанням роботи піаніста-концертмейстера, мистецтву імпровізації у його різних вимірах та естрадно-джазовому виконавству в цілому. Проаналізовано розробленість заявленої проблематики, зокрема, ступінь осмислення ролі імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера. Окреслено основні завдання професії піаніста-концертмейстера, специфіку цієї професії, складові діяльності піаніста-концертмейстера та роль імпровізації в цьому процесі. Визначено феномен імпровізації, її типи та особливості. Проаналізовано питання концертмейстерської імпровізації, зокрема, визначено основні принципи мистецтва імпровізації і навички, потрібні концертмейстеру для реалізації зазначених принципів, а також описано шляхи формування цих навичок. Зазначено, що принципи імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера полягають в тому, що імпровізація є різновидом мовлення, і як така передбачає навички узгодженої комунікації; імпровізація є процесом, в якому мислення і висловлювання тотожні у часі; діяльність концертмейстера, який володіє мистецтвом імпровізації, виходить за межі музики писемної традиції. Реалізація вказаних принципів потребує формування таких основних виконавських навичок: читання з листа та транспонування; гра гармонічних цифровок з джазовими акордами; опанування всіх типів фортепіанного акомпанементу; підбір мелодій на слух і створення до них акомпанементу; придумування мелодії із заданого мотиву з використанням синкопованого ритму, свінгу, геміоли; вживання в репертуар естрадно-джазового виконавства, знайомство з регтаймом, блюзом, латиноамериканськими танцями, рок-н-ролом та ін.; створення власного естрадно-джазового музично-інтонаційного словника.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21454
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tseiko_Kryvytska_2021.pdf371,35 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.