Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18373
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКолошук, Надія Георгіївна-
dc.contributor.authorKoloshuk, Nadiia G.-
dc.date.accessioned2020-09-24T08:26:17Z-
dc.date.available2020-09-24T08:26:17Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКолошук Н. Г. Поетика віршування в «Інтинському зошиті» Григорія Кочура та поетів «Інтинської школи» // Літературознавчі студії / Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. Вип. 45. Київ: [ВПЦ «Київський університет»], [2015]. С. 115 124.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18373-
dc.descriptionIn the period of 1945 1950s in the concentration camp of GULAG near the settlement Inta (Republic Komi) there was an unusual creative association – group of people which aspired to creative life and found itself in a poetry. The Ukrainian translator Grigory Kochur became its authoritative center. We will name it “The Inta school” by analogy with the conditional names of groups of Ukrainian literature – “The Prague school”, “The New York school”, “The Kyiv school”. The representatives of a few generations of the Ukrainian artists are included in it, which united around Kochur in a camp and after, it became the special connecting link in the chain of succession of Ukrainian poetic tradition, which is not seen so far by the historians of literature. Therefore we give it a shot to comment on the written in verse poetics in Grigory Kochur’s poetic collection “The Inta Notebook”. This artist inherited tradition of modernistic period of the Ukrainian poetry and continued tradition fruitfully, already in 1940s leaning against the enormous experience of the world classics opened him. First, now famous, his translations are done as early as a camp. Kochur’s poetics in “The Inta Notebook” strikes with a refinement, a variety, use of unconventional formal receptions of versification. He renewed a classic form, and he put into practice ideas talented, ideas, unusual for of that time legal Ukrainian literature (of soviet period). This lyric poetry develops existential tragic reasons, it declares ponderability of poetic word. Thanks to G. Kochur and representatives of concord which we name “The Inta school” conditionally, the Ukrainian poetry developed as an underground flow. The traditional system of versification in it united with experimental non-classical forms already to arrival in literature of representatives of “the New York school” or “the Kyiv school” and of representatives of the 1980s generation.uk_UK
dc.description.abstractУ період 1945 1950-х рр. у концтаборі ҐУЛАҐУ поблизу селища Інта (Республіка Комі) виникло своєрідне мистецьке об’єднання – група людей, які прагнули творчого життя і знайшли його в поезії. Його авторитетним центром став український перекладач Григорій Кочур. За аналогією з умовними назвами гуртків української літератури – «Празька школа», «Нью-Йоркська школа», «Київська школа» – називаємо Кочурівське середовище «Інтинською школою». До нього входять представники кількох генерацій українських митців, які гуртувалися навколо Кочура в таборі й опісля, воно стало своєрідною з’єднувальною ланкою в ланцюгу наступності української поетичної традиції, яку історики літератури наразі ще не бачать. Робимо спробу відкоментувати віршову поетику у збірці Григорія Кочура «Інтинський зошит». Цей митець успадкував традицію модерного періоду української поезії і плідно її продовжив, уже в 1940-х роках розширюючи її рамки, оскільки спирався на відкритий йому величезний досвід світової класики. Перші його, нині знамениті переклади зроблені ще в концтаборі. Кочурова віршова поетика в «Інтинському зошиті» вражає вишуканістю, розмаїттям, використанням незатертих формальних прийомів віршування, оновленням класичної форми, позаяк є талановитим втіленням ідей, незвичних для легальної тодішньої (сталінського періоду) української літератури – розвиває екзистенційні трагічні мотиви, декларує вагу поетичного слова. Завдяки Г. Кочуру та представникам співдружності, що її умовно називаємо «Інтинською школою», українська поезія розвивалася як андеґраундна течія, і традиційна система віршування в ній поєднувалася з експериментальними некласичними формами ще до приходу в літературу представників Нью-Йоркської чи Київської школи та авангардистів-вісімдесятників.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherКиївський національний університет ім.Т.Г.Шевченкаuk_UK
dc.subjectпоетична збірка Г. Кочура «Інтинський зошит»uk_UK
dc.subject«Інтинська школа»uk_UK
dc.subjectандеґраундна течія в українській радянській поезіїuk_UK
dc.subjectвіршова поетикаuk_UK
dc.subjectнекласичне віршуванняuk_UK
dc.subjectвіршові розміриuk_UK
dc.subjectдольникuk_UK
dc.subjectpoetic collection of G. Kochur “The Inta Notebook”uk_UK
dc.subject“The Inta school”uk_UK
dc.subjectunderground flow in the Ukrainian soviet poetryuk_UK
dc.subjectpoetics of versificationuk_UK
dc.subjectnon-classical versificationuk_UK
dc.subjectwritten in verse sizesuk_UK
dc.subjectaccentual verseuk_UK
dc.titleПоетика віршування в «Інтинському зошиті» Григорія Кочура та поетів «Інтинської школи»uk_UK
dc.title.alternativePoetics of versification in Grigory Kochur’s poetic collection “The Inta Notebook”uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ІнтинШколаВіршКочур.pdf475,4 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.