Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16371
Назва: | Духовна музика: проблеми спадковості у вітчизняній музичній культурі |
Автори: | Ігнатова, Лариса Марач, Олександр Левченко, Анатолій Стець, Лілія |
Бібліографічний опис: | Ігнатова Л., Марач О., Левченко А., Стець Л.Духовна музика: проблеми спадковості у вітчизняній музичній культурі // Педагогічний часопис Волині . - № 2(13). - 2019. - 7-12 |
Дата публікації: | 2019 |
Дата внесення: | 3-жов-2019 |
Теми: | духовна музика sacred music церковний канон церковний розспів система восьмигласся знаменний розспів church chant church singing the system of Octoih (vocal octet) symbolic singing |
Серія/номер: | Теоретико-методологічні аспекти освіти в контексті розвитку суспільства;1 |
Короткий огляд (реферат): | Мета дослідження. У статті піднімаються питання появи древнього церковного співу як міксту візантійської церковно-співочої традиції та місцевого міфологічного колориту; особливо підкреслюється історична роль візантійського мистецтва, як світової художньої спадщини, у розвитку давньоруського церковного співу і його перетворення в процесі історичного становлення. Методи дослідження. На основі запропонованих джерел, які складають наукові дослідження та праці релігійних філософів, обґрунтовано необхідність перегляду такого явища як давньоруське співоче мистецтво, що являє собою складний процес еволюції північно-візантійської музичної культури, адаптації грецької моделі до місцевих умов, тобто дослідження генези давньоруської музичної культури, що є досить суперечливою, віддаючи перевагу візантійській культурі та її асиміляції протягом усього середньовіччя. Результат. В статті висвітлені такі архетипи як іконографічні образи, так і мелодійні формули, що лягли в основу музичних канонів давньої Русі. Це священний і символічний зміст церковної практики, глибина духовного (недуховного) світогляду в церковній проповіді, що є основним джерелом нашої співочої культури, яке не змогли знищити ні складні політично-економічні та національно-визвольні проблеми. The aim of the study. The article raises the questions of the appearance of ancient church singing as a mix of Byzantine church-singing tradition and local mythological color; Particular emphasis is placed on the historical role of Byzantine art as a world heritage, in the development of Old Church church singing and its transformation in the process of historical formation. Research methods. On the basis of the proposed sources, which comprise scientific researches and works of religious philosophers, the necessity of revision of such a phenomenon as ancient Russian singing art, which is a complex process of the evolution of the North Byzantine music culture, adaptation of the Greek model to local conditions, that is, the study of the genesis of ancient musical culture, which is quite controversial, prefers Byzantine culture and its assimilation throughout the Middle Ages. Results. The article covers such archetypes as iconographic images, as well as melodic formulas, which formed the basis of musical canons of ancient Russia. This is the sacred and symbolic content of church practice, the depth of the spiritual (non-spiritual) world outlook in the church sermon, which is the main source of our singing culture, which failed to destroy any difficult political, economic and national liberation problems. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16371 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Педагогічний часопис Волині, 2019, № 2(13) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
7-12.pdf | 408,33 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.