Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15422
Назва: | Михайло Вериківський та коріння експресіонізму |
Інші назви: | Mykhaylo Verykivsky and Expressionism’s Origins |
Автори: | Прокопович, Тетяна Юріївна Prokopovych, Tetiana |
Бібліографічний опис: | Прокопович Т. Михайло Вериківський та коріння експресіонізму // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство». – 2017. – № 11-12 (360-361). – С. 209-214. |
Дата публікації: | 2017 |
Дата внесення: | 21-гру-2018 |
Видавництво: | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки |
Теми: | експресіонізм гуманістичні цінності україно-німецькі зв’язки новаторство поезія музика expressionism humanistic values Ukrainian-German relations innovation poetry music |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено спробу осмислення в координатах поетики експресіонізму життєтворчості М. Вериківського – одного із лідерів українського культурного відродження 1920-х років. Виявляється органічний зв’язок національного художнього процесу першої чверті ХХ століття з загальноєвропейським культурним простором. Простежуються типологічні збіги індивідуальних історій багатогранної діяльності видатних музикантів, талановитих представників експресіоністичного покоління в Україні та Німеччині. Визначено, що схожість творчих шукань Михайла Вериківського і Пауля Хіндеміта вкорінена в суспільно-політичних та ідейно-естетичних зрушеннях епохи з вируючою енергією перетворення. На прикладі хорової мініатюри «На майдані» М. Вериківського проаналізовано арсенал модерністичних музично-виразових засобів, який забезпечує відтворення у вокальному жанрі експресіоністичної образності.The paper attempts to comprehend in the coordinates the poetics of expressionism of M.Verikivsky life-creativity, one of the leaders of the Ukrainian cultural renascence in 1920s. The organic connection between national artistic process of the first quarter XXs and the pan-European cultural space is discovered. The typological coincidences of the individual stories of the many-sided activities of eminent musicians, talented representatives of the expressionist generation in Ukraine and Germany are observed. It is determined that the similarity of the creative searches of Mykhaylo Verykivsky and Paul Hindemith is established in the socio-political, ideological and aesthetic changes of the epoch with the seething energy of transformation. On the example of the choral miniature "On the Maidan" by M. Verykivsky it is analyzed the arsenal of modernistic musical-expressive means which provide reproduction in the vocal genre of expressionistic imagery. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15422 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2017, № 11-12 (360-361) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
37.pdf | 767,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.