Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14717
Назва: | Філософсько-правові універсалії державотворення в концепціях українських і зарубіжних мислителів ХІХ–ХХ ст. |
Інші назви: | Philosophical and Legal Concept of the State in the Works of Ukrainian and Foreign Thinkers of the XIX–XX Centuries |
Автори: | Ісаєнко, Максим Іsaienko, Maksim |
Бібліографічний опис: | Ісаєнко М. Філософсько-правові універсалії державотворення в концепціях українських і зарубіжних мислителів ХІХ–ХХ ст. / М. Ісаєнко // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2016. - № 9 (334) : Філософські науки. - С.71-77. |
Дата публікації: | 2016 |
Дата внесення: | 10-жов-2018 |
Видавництво: | Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки |
Теми: | державотворення універсалії духовні засади філософія права state-building universals spiritual foundation the philosophy of law |
Короткий огляд (реферат): | В епоху відродження української державності ми спостерігаємо і беремо участь в процесах становлення громадянського суспільства, яке є основою демокра¬тического і соціального державного устрою. Тому необхідно актуалізувати в сучасному соціально-гуманітарному і соціально-правовому дискурсі спадщину засновників сучасної філософії права і теорії держави. У книзі Гегеля "Філософія права" зосереджені усі базові константи, які визначили філософію не лише теорії права і держави європейських країн XIX, - XXI вв., але і багато в чому загальну філософію нової Європи. Ідея права, яка і є свобода, за задумом і виконанню Гегеля, розгортається у світ права, і сфера об'єктивного духу з'являється як ідеальна правова дійсність - об'єктивування форм права і свободи. Суттю ідеї права є ідея свободи. Гегель бачить свободу як константу, без якої неможливий будь-який громадський і державний процес. Так само стверджує український академік В.Вернадський про те, що свобода думки є основа всього. Це було органічно властивим українським республіканським формам соціально-державного управління, починаючи від часів віче до часів козацьких республік. Слід зробити висновок, що вітчизняний учений прямо продовжує в теорії сукупність політично значимих концептуальних положень, витікаючих з гегелівського застосування діалектики у сфері політики. Необхідність розробки теорети¬ческих і методологічних основ будівництва нової української держави на принципах свободи особи, повагу закону і національного суверенітету і територіальної цілісності затверджує митрополит Андрій Шептицький. З його міркувань виходить виведення: духовна діяльність української інтелектуальної еліти повинна постійно спрямовуватися до однієї спільної мети - допомоги в роботі усім верствам суспільства для побудови справедливої Української держави, грунтованої на Христовому законі. Саме свобода визначає рух різних людських спрямувань |
Спонсорська підтримка: | The renaissance of the Ukrainian state, we observe and participate in the processes of formation of civil society, which is the foundation of a democratic and social state system. Therefore it is necessary to update in a modern social-humanitarian and socio-legal discourse legacy the founders of modern philosophy of law and the theory of the state. In the Hegel’s book «Philosophy of Right» concentrated all the basic constants that define the philosophy of not only the theory of law and state of European countries XIX–XXI centuries, but in many ways the general philosophy of the new Europe. The idea of law that is freedom, in conception and execution of Hegel, is deployed in the world of law, and the scope of the objective spirit appears as an ideal legal reality – objectification forms of rights and freedoms. The essence of the idea of law is the idea of freedom. Hegel sees freedom as a constant, which is not possible without any social and political process. Also, Ukrainian Academician Vernadsky argues that freedom of thought is the basis of everything. It was organically inherent Ukrainian republican form of social and public administration, from the time of the Veche until the time of the Cossack republics. It is concluded that the Ukrainian scientist continues right in theory a set of politically meaningful conceptual provisions arising from the application of the Hegelian dialectics in the sphere of politics. Metropolitan Andrey Sheptytsky points to the need to develop theoretical and methodological foundations for the construction of the new Ukrainian state on the principles of individual freedom, respect for law and national territorial sovereignty. From his reasoning leads to the conclusion: the spiritual activities of the Ukrainian intellectual elite must constantly be directed towards one common goal - to help in the work of all sectors of society to build a fair Ukrainian state based on the law of Christ. It is the freedom to determine the movement of various human aspirations to a common goal for all - the construction of his home. Because only in the unity of the different, God-given individuality possible continuation of the Ukrainian state. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14717 |
ISSN: | 1729-360Х |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Серія "Філософські науки", 2016, № 9 (334) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ісаєнко Максим.doc | 87,5 kB | Microsoft Word | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.