Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12807
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДудніков, Микола Олексійович-
dc.contributor.authorDudnicov, Nicolas-
dc.date.accessioned2017-06-26T09:24:05Z-
dc.date.available2017-06-26T09:24:05Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationДудніков М. Соціокультурний міф в історичному романі Д. С. Мережковського «Антихрист. Петро і Олексій» / Микола Дудніков // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство» / редкол. : Колошук Н. Г. (головн. ред.) [та ін.]. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – № 8 (333). – С. 39-44.uk_UK
dc.identifier.otherУДК 821.161. 1 – 311. 6.09:27-31-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12807-
dc.description.abstractУ статті вивчається соціокультурний міф, зароджений у певних суспільних колах на конкретних географічних територіях, який відображено в цьому романі. Проаналізовано метаісторичну роль царя Петра в контексті соціокультурного міфу про нього, наповненого апологетичним й антагоністичним змістом. Д. С. Мереж¬ковський наводить ті самі аргументи стосовно Петра-антихриста, які проголошували старообрядці на почату ХVІІІ ст. Особистість Петра побудована на антитезі: цар – носій суто індивідуальних рис, а його син, Олексій, висловлює ідеї народного духу. Олексій, на відміну від батька, – людина Божа. Міф стверджує, що він названий на честь Святого Олексія – людини Божої. Соціокультурний міф, що складає основу роману «Антихрист. Петро і Олексій», тісно пов’язаний із релігійним світоглядом письменника, який сфокусував свою увагу на історико-міфологічних аспектах образу Христа.The article studies the socio-cultural myth that originates in certain social surroundings as well as a geographical area and finds its reflection in the novel in question. It analyzes metahistorical role of the Tsar Peter in the context of the existing socio-cultural myth of him with apologetic and antagonistic contents. In his novel D. S. Merezhkovskiy appeals to the same arguments used by the Old Believers early in the eighteenth century in relation to Peter Antichrist. Peter’s personality is based on the antithesis showing the Tsar who is the embodiment of the individual as opposed to the 'purely Christian’ figure of Tsarevich Alexis.The myth claims to have been named in honor of Saint Alexis, a slave of God. The socio-cultural myth serving as a plot for the novel «Antichrist. Peter and Alexis», is connected with religious views of the writer who focuses his attention on historical and mythological images of the Christ.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectсоціокультурний міфuk_UK
dc.subjectапологетичний та антагоністичний міфиuk_UK
dc.subjectантиномічні образиuk_UK
dc.subjectісторіософський романuk_UK
dc.subjectsocio-cultural mythuk_UK
dc.subjectapologetic and antagonist mythuk_UK
dc.subjectantonymic imagesuk_UK
dc.subjecthistoriosophical noveluk_UK
dc.titleСоціокультурний міф в історичному романі Д. С. Мережковського «Антихрист. Петро і Олексій»uk_UK
dc.title.alternativeThe Socio-Cultural Myth in the Historical Novel by D. S. Merezhkovskiy «Antichrist. Peter and Alexis»uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2016, № 8 (333)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdf253,5 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.