Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12803
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВерлата, Анна Сергіївна-
dc.contributor.authorVerlata, Anna-
dc.date.accessioned2017-06-26T08:33:58Z-
dc.date.available2017-06-26T08:33:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationВерлата А. «Мистецтво для мистецтва» versus ідея: творчі шукання естетичної свідомості Василя Пачовського / Анна Верлата // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство» / редкол. : Колошук Н. Г. (головн. ред.) [та ін.]. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – № 8 (333). – С. 14-18.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12803-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано проблему вияву концепції «мистецтва для мистецтва» й тенденційних ідейно-естетичних чинників у поетичній та драматичній творчості Василя Пачовського як представника «Молодої музи». У контексті вирішення поставленого питання розглянуто процес залучення «молодомузівцями» теоретичного принципу «мистецтво для мистецтва» в українську літературу за посередництвом польських письменників та культурних діячів, зокрема С. Пшибишевського. Узято до уваги різні літературознавчі підходи до визначення естетичних домінант художнього мислення Василя Пачовського. На основі аналізу ідейно-тематичних та поетикальних особливостей творів визначено корелятивну модель атенденційних ліричних і тенденційних драматичних модусів у художньому мисленні письменника. Простежено поступове утвердження у творчості автора центральної теми – відродження державності України – та образів-символів, підпорядкованих артикулюванню цього магістрального мотиву в кожному драматичному творі. The article deals with the problem of pure art, a popular artistic concept of the late ХІХth–the early ХХth century, and tendentious aesthetical factors in poetic and dramatic works by Vasyl Pachovskyi as the member of «Young Muse». In the context of solving this issue the process of adaptation of the «art for art’s sake» theoretical principle into Ukrainian Literature through the influence of Polish writers and cultural luminaries, in particular Stanisław Pshybyshevskyi. The different approaches of Ukrainian Literary Criticism to the appreciation of Vasyl Pachovskyi’s ideological and aesthetic consciousness are considered. The correlative model of non-tendentious lyric and tendentious dramatic features of the author’s artistic thinking is observed. The theme of Ukraine regaining its national independence has been gradually established in the dramatic works by the playwright; symbolic images of the plays have been submitted to this main motif of Pachovskyi’s works. So, it is proved that the principle of pure art is not the central one in the system of Pachovskyi’s artistic thinking.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subject«мистецтво для мистецтва»uk_UK
dc.subjectхудожнє мисленняuk_UK
dc.subjectідейно-естетична свідомістьuk_UK
dc.subjectідеяuk_UK
dc.subjectдрамаuk_UK
dc.subjectpure artuk_UK
dc.subjectartistic thinkinguk_UK
dc.subjectideological and aesthetic consciousnessuk_UK
dc.subjectbasic ideauk_UK
dc.subjectdramauk_UK
dc.title«Мистецтво для мистецтва» versus ідея: творчі шукання естетичної свідомості Василя Пачовськогоuk_UK
dc.title.alternativePure art Versus Idea: the Creative Search of Aesthetical Consciousness by Vasyl Pachovskyiuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2016, № 8 (333)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5.pdf243,21 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.