Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11581
Назва: | Комплектування фондів музеїв художнього профілю в Наддніпрянській Україні (кінець XIX ст. – 1917 р.) |
Інші назви: | Acquisition of art museums’ funds in Naddnipryanska Ukraine (the end of XIX century – 1917) Комплектование фондов музеев художественного профиля в Надднепрянской Украине (конец XIX в. – 1917 г.) |
Автори: | Борис, Тетяна Петрівна Борис, Татьяна Петровна Borys, Tatyana Petrivna |
Бібліографічний опис: | Борис Т. П. Комплектування фондів музеїв художнього профілю в Наддніпрянській Україні (кінець XIX ст. – 1917 р.) / Т. П. Борис // Гілея: науковий вісник. - 2015. - Вип. 96. - С. 22-28. |
Дата публікації: | 2015 |
Дата внесення: | 8-лют-2017 |
Видавництво: | Всеукраїнська громадська організація Українська академія наук, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова |
Теми: | Kyiv Art, Industry and Science Museum Київський художньо-промисловий і науковий музей Katerinoslavsk Art Gallery Катеринославська картинна галерея Mykolaiv Art Museum Миколаївський музей витончених мистецтв Odessa Museum of Fine Arts Одеський музей витончених мистецтв Kharkiv Art and Industry Museum Харківський художньо-промисловий музей objects of fine arts предмети образотворчого мистецтва acquisition of art museums’ funds комплектування музейних фондів donation дарування purchase закупівля |
Короткий огляд (реферат): | У статті охарактеризовано один із основних напрямів музейної роботи – комплектування фондів мистецьких музеїв у містах Києві, Катеринославі, Миколаєві, Одесі та Харкові. Розкрито вагомий внесок художніх і наукових товариств, мистецьких установ, приватних осіб у формування збірок перших художніх музеїв Наддніпрянської України в кінці ХІХ – на початку ХХ ст. Висвітлено склад нових надходжень до фондів досліджуваних музеїв; визначено, що основними формами комплектування музейних фондів у даний період були дарунок і закупівля. З’ясовано роль Академії мистецтв, Російського музею у поповненні художніх музеїв предметами образотворчого мистецтва. Теоретико-методологічну базу статті склали принципи історизму, об’єктивності та системності, які дозволяють вивчити конкретні події і факти в їх динаміці та взаємозв’язку. При викладенні матеріалу використано методи аналізу і синтезу, порівняння, класифікації, проблемно-хронологічний підхід. В статье охарактеризовано один из основных направлений музейной работы – комплектование фондов художественных музеев в городах Киеве, Екатеринославе, Николаеве, Одессе и Харькове. Раскрыто весомый вклад художественных и научных обществ, художественных учреждений, частных лиц в формирование коллекций первых художественных музеев Надднепрянской Украины в конце ХIХ – начале ХХ вв. Освещено состав новых поступлений в фонды исследуемых музеев; определено, что основными формами комплектования музейных фондов в данный период были дар и закупка. Выяснена роль Академии художеств, Русского музея в пополнении художественных музеев предметами изобразительного искусства. Теоретико-методологическую базу статьи составили принципы историзма, объективности и системности, которые позволяют изучить конкретные события и факты в их динамике и взаимосвязи. При изложении материала использованы методы анализа и синтеза, сравнения, классификации, проблемно-хронологический подход. The article describes one of the main areas of museum work – acquisition of art museums’ funds in Kyiv, Katerinoslavsk, Mykolaiv, Odessa and Kharkiv. The significant contribution of the artistic and scientific societies, art institutions and individuals in the formation of the first art museums’ collections in the Naddnipryanska Ukraine in late XIX – early XX century is revealed. The article also describes the composition of new incomes to the funds of museums listed above; it is determined that the main forms of acquisition of museums’ funds in this period were donation and purchase. The role of the Russian Academy of Arts in replenishing of art museums with the objects of fine arts is determined. Theoretical and methodological basis of the article is made up on the principles of historicism, objectivity and consistency that allow us to learn specific facts and events in their dynamics and interconnection. At the presentation of material, method of analysis, synthesis, comparison, classification and problem-chronological approach is used. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11581 |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Acquisition.pdf | 526,78 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.