Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11359
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бай, Ян | - |
dc.contributor.author | Bay, Yan | - |
dc.date.accessioned | 2016-12-30T16:11:00Z | - |
dc.date.available | 2016-12-30T16:11:00Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Бай Ян.Роль художественной детали в рассказах А. И. Солженицына // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія "Філологічні науки. Літературознавство". – 2016. – № 1 (326). – С. 64-68. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11359 | - |
dc.description.abstract | На материале ранних рассказов А. И. Солженицына «Один день Ивана Денисовича» (1962), «Случай на станции Кочетовка» (1962) проанализированы художественные детали, создающие специфические приметы реального и художественного времени в малой прозе писателя. Рассматриваются подробности изображения лагерной жизни в их сопоставлении с предполагаемыми чертами обычного мира. Выявляется роль детали в типизации и обобщении событий, характеров, пространства и времени действия. Прослеживается, как посредством художественных деталей формируется нравственно-духовный пласт произведений. Проводится лингвистический анализ описательных и диалоговых фрагментов текста. Определяется роль авторских графических выделений. Дается расширенное толкование семантики заглавия рассказа «Случай на станции Кочетовка».On the materials of early stories «One day of Ivan Denisovich» (1962), «Accident on the station Kochetovka» (1962) art details that make specific signs of real and art time in the small writer’s prose are analyzed. Specialities of representation of camp life in comparison with probable features of common world are examined. The role of detail in typization and generalization of events, characters, time and place of action is revealed. The way of forming moral-spiritual set of works by art details is traced. Linguistic analysis of descriptive and dialogue fragments of text is conducted. The role of author’s graphic emphases is determined. Enlarged explanation of semantics of the «Accident on the station Kochetovka» story’s name is given. | uk_UK |
dc.language.iso | ru | uk_UK |
dc.publisher | Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | творчество А. И. Солженицына | uk_UK |
dc.subject | «Один день Ивана Денисовича» | uk_UK |
dc.subject | «Случай на станции Кочетовка» | uk_UK |
dc.subject | художественные детали | uk_UK |
dc.subject | A. I. Solzhenitsyn’s creation | uk_UK |
dc.subject | «One day of Ivan Denisovich» | uk_UK |
dc.subject | «Accident on the station Kochetovka» | uk_UK |
dc.subject | art details | uk_UK |
dc.title | Роль художественной детали в рассказах А. И. Солженицына | uk_UK |
dc.title.alternative | Role of Art Detail in the A. I. Solzhenitsyn’s Stories | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2016, № 1 (326) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.